Eksploracyjny, surivalowy roguelike brazylijskiego Viridino Studios właśnie zawitał na ekrany PC, Xboksów, Switcha, PlayStation 4 i PlayStation 5.
W Steel Defier twórcy obiecują nam dynamiczną rozgrywkę w roli ocalałego na gigantycznym, więziennym statku kosmicznym. Awaria systemu obronnego sprawia, że zostajemy tam sami, a naszym celem jest odnalezienie lądowiska, kradzież mniejszego statku kosmicznego i ucieczka z więzienia. Zanim to nastąpi trzeba będzie jednak przedrzeć się przez pokaźny labirynt, pełen pułapek i z aktywnym systemem obronnym, który poluje na gracza. Po drodze możemy liczyć na ulepszenia skafandra, które mogą nam zapewnić nieco dłuższe przetrwanie. Liczba pomieszczeń, przez które będziemy się przedzierać za każdym razem wynosi 40, jednak przed nami zróżnicowane kombinacje pułapek – niekiedy to awaria prądu ograniczająca widoczność, innym razem – zmierzymy się z niekorzystnymi warunkami środowiskowymi oraz pułapkami. Podczas zabawy skupimy się nie tylko na przetrwaniu – sporo czasu zajmie nam wyszukiwanie ulepszeń skafandra, i eksploracja. Dodajmy jeszcze, że nasza postać nie ma broni…
„Podzieliliśmy wnętrze statku kosmicznego na trzy połączone ze sobą ciągi, umożliwiając graczowi eksplorację na różne sposoby lub całkowite pominięcie pomieszczeń, na wypadek, gdyby planował speedrun.” – Viridino Studios
Oprawa graficzna łączy elementy low poly z pikselartem, a prezentacja pomieszczeń z widokiem z kamery umieszczonej pod sufitem może budzić wspomnienia z rozgrywki w Contrę.