Assemble Entertainment wraz ze SmokeStab Studio proponują nam zabawę, która mogłaby skończyć się zawrotami głowy, gdybyśmy naprawdę wcielili się w postać bohater. Orbital Bullet od dziś jest dostępny na Steamie i GOG-u.

W zasadzie mamy do czynienia z roguelite’em z proceduralnie generowanymi przeciwnikami i elementami wystroju poziomów, nakręcanym błyskawiczną rozgrywką, ale z jednym wyróżnikiem – będziemy walczyć na okrągłych mapach.

„Dotychczasowy odbiór Orbital Bullet był fantastyczny. Nie ma drugiej takiej gry, dlatego cieszy nas obserwowanie jak tytuł wpływa na gatunek. Orbital Bullet może wydawać się znajome, ale rozgrywka jest powiewem świeżości na rynku, co sprawia, że pozycja spodoba się zarówno nowym graczom jak i prawdziwym wyjadaczom.” – mówi Stefan Marcinek, prezes i założyciel Assemble Entertainment

Orbital Bullet to platformówka akcji, korzystająca z dobrze sprawdzonych schematów roguelite i dodająca coś nowego – obracające się wokół osi poziomy, skłaniające do biegania w dwóch kierunkach. Wsparciem zabawy będzie rozgałęzione drzewko rozwoju, układane z tymczasowych i permanentnych umiejętności plus modyfikacje ciała bohatera, wzmocnienia i zróżnicowany arcenał ciężkiej broni (również modyfikowanej przez dodatkowe mechaniki). Wraz z wydaniem finalnej wersji gry – dostaniemy nowy biom Dread Corp. Space Station, dający graczom szanse na zwiedzenie głównej siedziby korporacji i zarazem najważniejszego antagonisty w grze.

Przerywniki filmowe (poskładane z dużych pikseli) zaprojektował Richard Schmidbauer, a za soudtrack odpowiada Niilo Takalainen, którego kompozycje mogliśmy już usłyszeć w grze Noita.

Assemble Entertainment postanowiło przeznaczyć 10% zysków z każdej sprzedanej gry na Ocean Cleanup – fundację prowadzącą największą na świecie akcję oczyszczania oceanów. Dodatkowo – pełna wersja Orbital Bullet z okazji premiery oferowana jest tymczasowo z 35-procentową zniżką.