Podczas prezentacji na żywo Crysis Remastered Pre-Launch, która odbyła się 16.09.2020 r. na całkiem zgrabnej konfiguracji sprzętowej (AMD Ryzen 7 2700X, 16 GB RAM, GeForce RTX 2080Ti).

Przy ustawieniach grafiki Very high i rozdzielczości 1080p Crysis Remastered średnio wyciskał 38 klatek na sekundę. Crysis Remastered działał na DirectX 11 z rozszerzeniem Vulkan VKRay, które odpowiada za obsługę sprzętowej akceleracji ray tracingu w grze. Dziś, po premierze odświeżonego Crysisa możemy już dowiedzieć się jak gra radzi sobie na mocniejszym RTX-ie 3080. Taki eksperyment przeprowadził serwis LinusTech, uruchamiając grę w trybie Can it Run Crysis? oraz w rozdzielczości 4K. Czy możemy spodziewać się obiecanych 60 fpsów na RTX-ie 3080? Nie. Wydajność gry na i9 10900K, 32 GB RAM mieściła się w skromnych 25-32 fpsach. Pomimo optymalizacji ustawień gry liczba wyświetlanych klatek wciąż mieściła się w sporym przedziale 41 do 70 fpsów. Wszystko wskazuje na to, że do płynnej zabawy w 8K i przynajmniej 60 fpsów musimy uzbroić się przynajmniej w RTX-a 3090…