Wielbiciele opowieści o grach maja okazję wyruszyć w jeszcze jedną nostalgiczną podróż wraz z wydawnictwem OpenBeta i Davidem L. Craddockiem, który postanowił nam przybliżyć historię i okoliczności powstania jednej z kultowych strategii turowych, opowiadających o inwazji kosmitów.

Dla przypomnienia UFO: Enemy Unknown (w USA X-COM: UFO Defense) debiutowało w 1994 roku, a za powstaniem gry stoi Julian Gollop, który zamierzał stworzyć grę strategiczną mogącą dorównać sławą słynnej Cywilizacji. UFO rodzi się w specyficznym dla gier okresie, kiedy ekrany konsol i komputerów zostały już zdominowane przez efektowne bijatyki i FPS-y. Strategia o walkach z UFO powstaje w europejskim oddziale MicroProse mieszczącym się w południowo-zachodniej Anglii.

Historia UFO: Enemy Unknown śledzi karierę Juliana Gollopa oraz drogę prowadząco do powstania klasycznej dziś strategii. Polskie tłumaczenie książki Potwory w ciemności. Jak powstało UFO: Enemy Unknown zawiera wszystkie dodatkowe materiały dostępne w Edycji Specjalnej, która do tej pory była dostępna wyłącznie poprzez wsparcie kampanii na Kickstarterze. Dodatkowe materiały obejmują:

  • Nieograniczone możliwości – wywiad z Johnem Broomhallem, kompozytorem muzyki do X-COM
  • Pro strategie – wywiad z Davidem Ellisem, autorem poradnika do X-COM
  • Coś wyjątkowego – wywiad z Andrew Luckettem o testowaniu X-COM
  • Seria sytuacji – rozmowy o tworzeniu X-COM: Apocalypse
  • Na nowo – rozmowa o tworzeniu OpenXcom

Potwory w ciemności. Jak powstawało UFO: Enemy Unknown w przedsprzedaży 47  kosztuje 44,99 zł. 248-stronicowa książka zostanie wydana w miękkiej oprawie. Premierę zaplanowano na 18.04.2023 r.