Trailery Godfall – gry zapowiedzianej na komputery osobiste i PS5 oraz Senua’s Saga: Hellblade II, czyli kontynuacji wspaniale przyjętego pierwowzoru, w którą zagrasz niebawem na PC oraz Xbox Series X, były przedmiotem pewnego nietypowego badania. Miało ono na celu uzyskanie odpowiedzi na to, który z nich bardziej pobudził fizjologicznie odbiorcę, wymusił na nim aktywację emocjonalną oraz (w dużym uproszeniu) wydał się zwyczajnie bardziej atrakcyjny.

Do tego celu użyty został sprzęt umożliwiający śledzenie wzroku osoby oglądającej materiał filmowy, który umożliwił nie tylko badanie obszaru obserwowanego przez patrzącego, ale również to jak długo nań spogląda oraz w jakim celu. Wykorzystywany przez Try Evidence Eye-Tracker to urządzenie mające oddzielny, własny procesor do przetwarzania danych na bieżąco, bez obciążania sprzętu, na którym uruchomiona jest gra i odtwarzany materiał filmowy.

Firma Try Evidence dostarczając insighty w oparciu o dane biometryczne (śledzenie reakcji skórnych, eye-tracking i maszynowe odczytywanie emocji z twarzy) zebrała również opinie osób na temat trailerów gier. Wszystko na bazie wypowiedzi 200 testerów o różnych profilach (w tym przypadku to grupa studentów różnych nauk społecznych, w wieku 19-24 lata; osoby nie widziały wcześniej trailerów, 1/3 stanowił mid-core, a 2/3 gracze casualowi – przyp.red.).

Powyższy test miał na celu pokazanie w jaki sposób grupa badawcza reaguje na poszczególne części materiału promującego gry, pod jakim kątem oglądamy te trailery, na co większą uwagę zwracają kobiety a na co mężczyźni, które fragmenty i dlaczego są dla obu płci najbardziej interesujące, czy też który z nich bardziej stymuluje te obszary mózgu wyzwalające towarzyszące nam emocje.

Wyniki badań, werdykt oraz wskazanie unikatowości poszczególnych tytułów znajdziesz klikając w to miejsce. Polecam uwadze podlinkowane trailery, aby przekonać się, czy Twój przypadek nie wymyka się wynikom ludzi, przebadanych w ten nietypowy sposób.