W 1993 roku Cyan zachwycił nas światem wygenerowanym ray tracingiem, ujął zagadkami i wkręcił w opowieść, która doczekała się jeszcze wielu rozdziałów. VMW Software Productions, które stoi m.in. za demake’iem Another Worlda na Apple II teraz prezentuje nam jak mógłby wyglądać Myst zrealizowany w trybie lores (40×48 pikseli) na Apple II.
Do działania dema wystarczy Apple II z 48 KB RAM i stacją dyskietek. Demo demake’u obejmuje jedynie wybrane sceny z gry pomiędzy którymi możemy się poruszać (brakuje m.in. przejść do poszczególnych epok), bez animacji i całej mechaniki Mysta.
Autor demake’u zdecydował się na wykorzystanie trybu lores z prostego powodu – w wyższej rozdzielczości taka wersja Mysta zajęłaby ośmiokrotnie więcej miejsca – a to wymagałoby już podłączenia nośnika danych o większej pojemności niż dyskietki.
Twórca prototypu gry sugeruje również, że Myst ze względu na wykorzystaną paletę barw (ciemne odcienie i brązy) mógłby świetnie wyglądać na C64.