Bestia nadchodzi. O płynnej rozgrywce w 4K i nośniku danych SSD, który drastycznie przyspieszy wczytywanie gier już wiemy oficjalnie. Jak również o wykorzystaniu architektury AMD Ryzen 3000 i Navi w najnowszej konsoli Sony.
Do tej skromnej na razie porcji informacji dodał swoje na Twitterze użytkownik Komanchi. Według niego istnieją trzy próbki inżynieryjne PlayStation 5 Oberon APU (jednostki łączącej CPU i GPU konsoli), pracujące z trzema różnymi częstotliwościami: Gen0 – 800 MHz, Gen1 – 911 MHz i Gen2 – 2 GHz. Tą zdawkową informację uzupełnia imponująca liczba: wydajność obliczeniowa na poziomie 9,2 TFLOPS (dla Gen2). Dla porównania osiągi GeForce RTX 2080 to ok. 10 TFLOPS, Radeona 5700 XT – 9,75 TFLOPS, natomiast PS4 Pro – 4,2 TFLOPS (Xbox One X – ok. 6 TFLOPS). Jakby na to nie spojrzeć PS5 będzie prawdziwym monstrum, zdolnym udźwignąć obraz 4K i ray tracing w czasie rzeczywistym, Project Scarlett może oferować zbliżoną wydajność. Inna plotka donosi, że Sony ujawni specyfikację PlayStation 5 12 lutego 2020 roku.
BREAKING: THIS IS PS5. According to this leak- the GPU will be clocked at an insane 2ghz.
This equates to 9.2 TF on the RDNA architecture. Or roughly 14 TF on the GCN Architecture aka over double the power of the X1X. Almost RTX2080 power.
In English: it’s very powerful https://t.co/09rB49ugBT
— Is A Parrot (@isaparrot) August 13, 2019