Bestia nadchodzi. O płynnej rozgrywce w 4K i nośniku danych SSD, który drastycznie przyspieszy wczytywanie gier już wiemy oficjalnie.  Jak również o wykorzystaniu architektury AMD Ryzen 3000 i Navi w najnowszej konsoli Sony.

Do tej skromnej na razie porcji informacji dodał swoje na Twitterze użytkownik Komanchi. Według niego istnieją trzy próbki inżynieryjne PlayStation 5 Oberon APU (jednostki łączącej CPU i GPU konsoli), pracujące z trzema różnymi częstotliwościami: Gen0 – 800 MHz, Gen1 – 911 MHz i Gen2 – 2 GHz. Tą zdawkową informację uzupełnia imponująca liczba: wydajność obliczeniowa na poziomie 9,2 TFLOPS (dla Gen2). Dla porównania osiągi GeForce RTX 2080 to ok. 10 TFLOPS, Radeona 5700 XT – 9,75 TFLOPS, natomiast PS4 Pro – 4,2 TFLOPS (Xbox One X – ok. 6 TFLOPS). Jakby na to nie spojrzeć PS5 będzie prawdziwym monstrum, zdolnym udźwignąć obraz 4K i ray tracing w czasie rzeczywistym,  Project Scarlett może oferować zbliżoną wydajność. Inna plotka donosi, że Sony ujawni specyfikację PlayStation 5 12 lutego 2020 roku.