Stało się. Spośród 140 zgłoszonych do tegorocznego konkursu Pixel Awards Europe 2020 wyłoniono trójki nominowanych finalistów w każdej z konkursowych kategorii.
W kategorii Best Art to Tohu (Fireart Games), Röki (Polygon Treehouse) oraz The Riftbraker (EXOR Studios).
Nominacje w Best Audio przypadły Lost Words: Beyond The Page (Sketchbook Games), The Blood will be Splited (DoubleQuote Studio) i ponownie Tohu (Fireart Games).
W kategorii Best Design o zwycięstwo będą ubiegać się: The Unholy Society (Cat-astrophe Games), Röki (Polygon Treehouse) i Lost Words: Beyond the Page (Sketchbook Games).
Na podium Best Mobile znalazły się: Hyper Light Drifter Special Edition (Abylight Studios / Heart Machine), Nature Matters – A Journey To Save The Planet (Digital Melody Games) i inbento (Afterburn).
Do grania w goglach VR, jako nominowanych w Best VR Experience jury nominowało: Paper Beast (Pixel Reef), Stargaze (Played With Fire) i Pixel Ripped 1995 (ARVORE Immersive Experiences).
W kategorii Big Bang! Nominacje otrzymują: Lost Words: Beyond the Page (Sketchbook Games), Shing! (Mass Creation) i jeszcze raz Tohu (Fireart Games).
Jury w doszukało się Retro Roots przede wszystkim w Eldest Souls (Fallen Flag Studio / United Label), Xeno Crisis (Bitmap Bureau) oraz grze Soldat 2 (Transhuman Design).
Do kategorii Total Blackout zakwalifikowały się Beyond Humanity: Colonies (Three Headed Monster) oraz Ragnarok Space Vikings (Ragnarok).
Do kategorii Big Fish Grand Prix trafiły: Ghostrunner (One More Level), Gamedec (Anshar Studios) oraz Green Hell (Creepy Jar).
Indie Grand Prix może w tym roku przypaść jednej z trzech gier: The Riftbreaker Riftbraker (EXOR Studios), Lost Words: Beyond the Page (Sketchbook Games) lub Röki (Polygon Treehouse).
Wyboru dokonało jury w składzie:
Marcin Borkowski
Dawny redaktor naczelny legendarnego Top Secretu, obecnie autor magazynu PIXEL.
Marcin Drews
Dziennikarz, pisarz, scenarzysta, nauczyciel akademicki, specjalista ds. PR i nowych mediów, współpracownik magazynu PIXEL, wielbiciel gier. Twórca przygodówek niezależnych.
Liz Katrin
Wokalistka i twórczyni muzyki do gier wideo i filmów. Geek, nerd, gamerka. Śpiewa w przeróżnych stylach i językach (również fikcyjnych) oraz udziela głosu postaciom z gier.
Michał Król (@KrolMichal)
Pasjonat i kolekcjoner polskich gier, dziennikarz promujący rodzime produkcje i firmy z gamedevu. Redaktor i analityk PolskiGamedev.pl i twórca bloga Graczpospolita.pl. Współprowadzący audycji Giermasz w Radiu Szczecin, gdzie prowadzi także kącik „Gramy po polsku” – poświęcony polskim grom. Członek redakcji miesięcznika PSX Extreme, recenzent i autor stałej rubryki „Dobre, bo polskie”. Webmaster oraz specjalista ds. nowych i social mediów.
Krzysztof Maliński
W branży gier od kilkunastu lat. Zajmował się designem, zarządzaniem projektami oraz programowaniem. Aktualnie Senior Programista w Huuuge Games. Jako wykładowca na bydgoskim UTP prowadzi zajęcia z zakresu projektowania i programowania gier oraz współpracuje ze specjalizacją Gamedec na bydgoskim UKW . „Po godzinach” twórca niezależny w Insane Code.
Jakub Marszałkowski
Organizator Game Industry Conference, jeden z założycieli i członek Rady Fundacji Indie Games Polska, badacz i wykładowca na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej. Wyróżniony Doroczną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako organizator i promotor wspierający polskich twórców gier.
Paweł Schreiber
Prowadzi bloga Jawnesny.pl, wybitny znawca gier i popkultury, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, autor miesięcznika PIXEL.
Olaf Szewczyk
Dziennikarz – początkowo z przypadku, z czasem z przekonania. Publikował w „Gazecie Wyborczej” i „Kulturze” (piątkowym magazynie „Dziennika”), obecnie pisze do „Polityki”. Ostatnimi laty szefował działom naukowo-technologicznym „Przekroju” i „Wprost”. Współredaguje stronę JawneSny.pl poświęconą kulturze gier wideo. Chciałby zostać hakerem włamującym się w imię sprawiedliwości społecznej na konta dyrektorów światowych banków, ale – nad czym ubolewa – nie ma wystarczających umiejętności.
Rafał Szrajber
Organizator konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych oraz konkursu Game Graphics Contest, branżowych inicjatyw dedykowanych studentom i uczniom. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu narracji poprzez przestrzeń oraz projektowania gier. Ambasador edukacji branżowej i współpracy międzyuczelnianej. W wolnym czasie niezależny twórca ukierunkowany na wykorzystanie dziedzictwa jako nośnika soft power.
Mateusz Witczak
Wydawca PolskiGamedev.pl. Krytyk, felietonista, dziennikarz, przez wiele lat szef działu publicystyki w miesięczniku „CD-Action”. O grach pisał m.in. w „Playu” „PC Formacie” i „Playboksie”, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuje z Dwutygodnikiem, a w „Polityce” publikuje teksty poświęcone mniejszościom i wykluczeniu.
Artur Witkowski
Zawodowo zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem mechanizmów wsparcia rozwoju polskiego sektora gier wideo w MKiDN. Prywatnie entuzjasta story-driven games i speedrunningu.
Ogłoszenie zwycięzców Pixel Awards Europe 2020 nastąpi 5 grudnia 2020 r. podczas finałowej gali Pixel Heaven Online 2020.