Tegoroczna edycja Pixel Heaven z powodu pandemii nie może odbyć się stacjonarnie – stąd zmiana formuły wydarzenia oraz nieco skromniejsza oprawa niż w ubiegłych latach. Nie oznacza to jednak, że ten weekend należy pominąć i czekać na przyszły rok.

Przeciwnie – Pixel Heaven 2020 w wersji online ma dla was kilka atrakcji, na które warto zwrócić uwagę i zarejestrować się. Po bilety zapraszamy na strone z formularzem – organizator zdecydował się udostępnić je bezpłatnie. Uwaga! Na zachętę – jeszcze jeden gratis: grudniowe wydania magazynów Pixel oraz PSX Extreme w wersjach elektronicznych. Co do miejsca wydarzenia: już w piątek trzeba będzie skierować swoje przeglądarki na tę stronę, zalogować się i śledzić wydarzenia w czasie rzeczywistym.

Pixel Heaven 2020 startuje w piątek 11.12.2020 r o godzinie 18:00. Zakończenie imprezy przewidziano na niedzielę, godzinę 20:00 – ostatnim punktem programu jest tradycyjne przyznanie nagród Pixel Awards Europe. Zanim jednak poznamy zwycięzców – przed nami gala gwiazd i niezwykłych opowieści. Już w piątek Jacek Łupina, dyrektor Apple Muzeum Polska opowie 45 letnią historię garażowego giganta z nadgryzionym jabłkiem w logo. Spotkanie z ekipą Loading… będzie przebiegać pod znakiem CO-OP, natomiast Krzysztof Czyżewski podpowie nam jak zdobyć prawa do stworzenia gry na bazie komiksu lub książki. W sobotę poznamy dwie gwiazdy tegorocznego Pixel Heaven: Lucjana Wencla i Johna Cuttera. Alex spotka Micza, Borek będzie indyczył – co oznacza sporą część prelekcji w objęciach Pixela.  Zobaczymy też wystawę big boxów zrealizowaną przez Piotra Mańkowskiego, Pawła Gawlikowskiego oraz Huberta Studniarka. Późnym wieczorem Maciej Jarosz zaprasza na warsztaty z… emulacji. Niedziela upłynie na rozmowach z Tripem Hawkinsem, opowieści o laserowych dyskach, Cyberpunku 2077 oraz Gumisiach, które nieźle namieszały!

 

Pełny program Pixel Heaven 2020 Online

PIĄTEK 11.12.2020 / ONLINE.PIXELHEAVENFEST.COM

18.30 KSIĄŻKA LUB KOMIKS JAKO PODSTAWA SCENARIUSZA GRY – JAK ZDOBYĆ PRAWA?
PRELEGENT: Krzysztof Czyżewski, wspólnik, adwokat, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka

19.30 APPLE – 45 LAT NIEZWYKŁEJ HISTORII
Od garażu do globalnej potęgi. Zawsze własną ścieżką.
PRELEGENT: Jacek Łupina, właściciel Apple Muzeum Polska

21.00 TY STRZELASZ – JA CHODZĘ. CZYLI STARY DOBRY CO-OP
Spotkanie na żywo z ekipą LOADING…!

 

SOBOTA 12.12.2020 / ONLINE.PIXELHEAVENFEST.COM

12.30 ALEX MEETS… MICZ!
Rozmowa dwóch weteranów polskiej prasy growej. Aleksy „Alex” Uchański & Piotr „Micz” Mańkowski

15.00 INDYKARIUM LIVE!
Marcin „Borek” Borkowski jest gospodarzem znanego i lubianego działu Indykarium na łamach magazynu Pixel. W rozmowie z przedstawicielami niezależnych studiów przybliży uczestnikom rzeczywistość, z jaką zmagają się obecnie twórcy gier wideo.
MODERATOR: Marcin Borkowski, magazyn PIXEL

16.00 Q&A: LUCJAN WENCEL
Polak z Doliny Krzemowej, który wprowadził Atari do Polski, tworzył hitowe gry i planuje kolejny projekt!
MODERATOR: Piotr Mańkowski, redaktor naczelny, magazyn PIXEL

17.30 Q&A: JOHN CUTTER (EN)
Producent takich tytułów jak Defender of the Crown czy Betrayal at Krondor! Rozmowa będzie o Cinemaware, Dynamixie i nie tylko.
MODERATOR: Piotr Mańkowski, redaktor naczelny, magazyn PIXEL

19.00 CLASSIC BIG BOX SHOW!
Po zeszłorocznej wystawie kolekcjonerskich pudełek z grami przyszedł czas na sequel. Tym razem pokażemy pełne wydania gier RPG – zarówno od SSI, jak i serii Ultima, a także pełne gadżetów edycje legendarnego Infocomu. Podczas prezentacji zaprezentujemy na żywo niezapomniane tytuły, a także porozmawiamy o ich powstaniu.
ZAPRASZAJĄ: Piotr Mańkowski, Paweł Gawlikowski oraz Hubert Studniarek

21.00 NA LUZIE: EMULACJA – MAGIA RETRO GRANIA
Cześć drogi Uczestniku, chcielibyśmy zaprosić Cię na interaktywny warsztat dedykowany tematyce emulacji retro gier w klimatach New Retro Wave. Emulacja, temat rzeka. Rzeki płyną tylko do przodu, podobnie jak technologia która wciąż się rozwija i pomaga retro graczom ponownie poczuć magię klasycznych tytułów bez dodatkowych akcesoriów (śrubokręt przy C64, ktoś reflektuje?). Na szczęście technologia obecnie pozwala nam przenieść się w przeszłość w bezpiecznym domowym zaciszu bez konieczności budowania De Lorean’a:). Niezależnie od tego którą platformę preferujesz Drogi Uczestniku, czy to PSX, PS2, Dreamcast, N64, Atari, Amiga, C64, NES, SNES, GameBoy, GameBoy Advance, ZX Spectrum czy inne starsze platformy o których istnieniu możemy nawet nie wiedzieć. Zapraszamy na interaktywny warsztat podczas którego przez około 90 minut przepracujemy wszelkie tematy związane z emulacją!
PROWADZĄCY: Maciej Jarosz, Global Enterpreneurs
Na co dzień proponuje warsztaty z inżynierii współpracy, facylitacji, Liberating Structures, Akredytowane szkolenia DevOps Institute, Scrum.

 

NIEDZIELA 13.12.2020 / ONLINE.PIXELHEAVENFEST.COM

13.00 Z GUMISIAMI PRZEZ ŚWIAT – KRÓTKA HISTORIA CYBERWŁAMAŃ
O WannaCry słyszał każdy. O Stuxnecie też – choć już nie każdy pamięta.Nim szpiedzy i przestępcy zeszli do cyberprzestrzeni, wskakiwanie na cudze komputery (i telefony) było bardziej radosną przygodą niż zajęciem dla podwładnych Dona Corleone. 45 minut opowieści o phreakingu oraz najciekawszych włamaniach i incydentach z ostatnich dwóch dekad XX wieku. PS: będzie też o Gumisiach.
PRELEGENT: Łukasz Jachowicz, ISEC

14.00 CYBERPUNK 2020: POWRÓT DO TERAŹNIEJSZOŚCI
O tym jak cyberpunkowe wizje sprzed dwudziestu kilku lat się nie sprawdziły. A także o tym, jak dziś wczorajszy cyberpunk jest dzisiejszym retro-sf. Wreszcie co fajnego dała nam gra Pondsmitha – poza CP2077 oczywiście. Na okrasę kilka smaczków dotyczących papierowego RPG, o którym znów zrobiło się głośno.
PRELEGENT: Tomek Kreczmar

15.00 PODRÓŻ LASEREM W PRZESZŁOŚĆ, CZYLI NIEZWYKŁA HISTORIA LASERDYSKÓW
Historia zastosowania pierwszych komercyjnie dostępnych dysków optycznych, opracowany i wprowadzony na rynek w latach 70. XX wieku.
PRELEGENT: Jacek Łupina, właściciel Apple Muzeum Polska

17.00 Q&A: TRIP HAWKINS (EN)
Założyciel firm Electronic Arts, The 3DO Company i Digital Chocolate. Był dyrektorem ds. strategii i marketingu w Apple Computer, skąd odszedł w 1982 roku by założyć Electronic Arts. W roku 1991 uformował The 3DO Company, aby stworzyć konsolę do gier. Ukazała się ona w 1993 pod nazwą 3DO Interactive Multiplayer i na ówczesne realia była najbardziej zaawansowaną technologicznie konsolą na rynku. W 1996 firma przekształciła się w producenta gier komputerowych. W roku 2005 został przyjęty do amerykańskiej Galerii Sław Akademii Nauk i Sztuk Interaktywnych.
MODERATOR: Piotr Mańkowski, redaktor naczelny, magazyn PIXEL

20.00 CEREMONIA PRZYZNANIA NAGRÓD PIXEL AWARDS EUROPE 2020
Prezentacja nominowanych gier i wręczenie nagród dla najlepszych produkcji prezentowanych podczas Festiwalu Pixel Heaven 2020.

Program może ulec zmianom lub korektom.