11. ceremonia wręczenia nagród Pixel Awards Europe 2023 dla najlepszych, niezależnych gier wideo i ich twórców odbędzie się podczas Pixel Heaven 2023, 27 maja o godzinie 20:00, na głównej scenie festiwalu.
W konkursie biorą udział gry, które ukazały się w okresie od zakończenia poprzedniej edycji Pixel Heaven, aż do momentu zgłoszenia ich do konkursu przez twórców. Rocznie to średnio 150 tytułów, które oceniane są przez szacowne grono jury (zobacz poniżej). Prestiż i rosnące znaczenie europejskich nagród przyznawanych w konkursie Pixel Awards Europe 2023 zostały docenione przez firmę Intel, która stała się partnerem tytularnym wydarzenia.
Intel wspiera graczy nie tylko kreując kolejne generacje procesorów – w branży gamingowej amerykański gigant prowadzi działania takie jak Intel Gamning Alliance oraz turniej Intel Exttreme Masters. Połączenie nagród dla europejskiej branży gier z nowym partnerem oznacza zmianę tegorocznej nazwy Pixel Awards Europe na Intel Pixel Awards Europe 2023.
Ceremonia wręczenia nagród Intel Pixel Awards Europe 2023 odbędzie się 27 maja o godzinie 20.00 na głównej scenie Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven 2023 w Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, przy ul. Mińskiej 65 w Warszawie. Szczegółowe informacje (oraz formularz zgłoszeniowy) dostępne są na stronie konkursu.
Twórcy gier mogą zgłaszać swoje produkcje (do trzech gier) do 28 kwietnia 2023 r. Ich prace zostaną ocenione przez jury, którego zadaniem jest wyłonienie finalistów. Zwycięzcy wybierani są w kategoriach:
- Big Fish Grand Prix
- Indie Grand Prix
- Best Gameplay (najlepsza rozgrywka)
- Best Art (najlepsza oprawa wizualna)
- Best Audio (najlepsza oprawa audio)
- Best Story (najlepszy scenariusz)
- Retro Roots (najlepsze nawiązanie do retro)
- Big Bang! (największe zaskoczenie)
- Best Student (najlepszy projekt studencki)
- Total Blackout (najlepsza gra planszowa)
- Warsaw Excellence (najlepsza gra rodem z Warszawy)
- Nagroda Specjalna Publiczności Festiwalu
Skład Jury Intel Pixel Awards Europe 2023:
Marcin Borkowski
Dawny redaktor naczelny legendarnego Top Secretu, ostatnio wrócił do indyczenia.
Asia Buganik
W branży wystarczająco długo, by odróżnić A od Ą. Wcześniej w cdp.pl, QLOC, Crunching Koalas, a od 2018 na pokładzie GOG, gdzie zajmuje się global PR i marketingiem oraz badaniami konsumenckimi. Wielka fanka indyków i kotów.
Liz Katrin
Wokalistka i twórczyni muzyki do gier wideo i filmów. Geek, gamerka. Śpiewa w przeróżnych stylach i językach (również fikcyjnych), udziela głosu postaciom z gier oraz prowadzi podcast PodLIZuchy na YT.
Michał Król
Pasjonat i kolekcjoner polskich gier, dziennikarz promujący rodzime produkcje i firmy z gamedevu. Redaktor i analityk PolskiGamedev.pl i twórca bloga Graczpospolita.pl. Współprowadzący audycji Giermasz w Radiu Szczecin, gdzie prowadzi także kącik „Gramy po polsku” poświęcony polskim grom. Członek redakcji miesięcznika PSX Extreme, recenzent i autor stałej rubryki „Dobre, bo polskie”. Webmaster oraz specjalista ds. nowych i social mediów.
Krzysztof Maliński
W branży gier od kilkunastu lat. Zajmował się designem, zarządzaniem projektami oraz programowaniem. Aktualnie Dyrektor Technologii w Huuuge Games. Po godzinach” twórca niezależny w Insane Code.
Artur Maksara
Z branżą gier związany od 2009 roku. Członek i współzałożyciel Fundacji Indie Games Polska. Zaczynał jako tester QA oraz specjalista od lokalizacji i tłumaczeń, później zajmował się m.in. projektowaniem poziomów i produkcją Shadow Warrior 1 i 2. Obecnie Senior Developer Relations Manager w Intelu.
Jakub Marszałkowski
Organizator Game Industry Conference, jeden z założycieli i członek Rady Fundacji Indie Games Polska, badacz i wykładowca na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej. Wyróżniony Doroczną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako organizator i promotor wspierający polskich twórców gier.
Paweł Schreiber
Badacz i krytyk gier wideo, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Pisywał o grach na łamach Pixela, Dwutygodnika, bloga jawnesny.pl i portalu Culture.pl
Ewa Maria Szczepanowska
W branży AV od 2000 r., od 2015 r. w Warszawskiej Szkole Filmowej jako PR manager, Dyrektor Kreatywny, obecnie Rzecznik prasowy i Prorektor ds. komunikacji i nowych mediów. Pomysłodawczyni i organizatorka 7. edycji Warsaw Film School Game Jam oraz Warsaw Game Jam PRO, jurorka w m.in. w Grand Video Awards. Zarządza gamedevowym filarem WSF, programem edukacyjnym kierunku Tworzenie Gier Wideo oraz Liceum Kreacji Gier Wideo. Producentka gry „Best Month Ever”, stworzonej przez studio produkcji filmów i gier przy WSF.
Agnieszka Szóstak
W branży gier od zawsze, choć początkowo była to raczej nieformalna relacja. Redaktorka strony internetowej Adventure Zone i współautorka magazynu CD Action. Przez kilka lat pracowała jako specjalistka ds. PR w studiu CD Projekt RED, odpowiadając za serię Wiedźmin i Cyberpunk 2077. Teraz zarządza własną firmą PR Outreach, pomagając niezależnym deweloperom skutecznie promować ich niesamowite gry.
Rafał Szrajber
Organizator konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych oraz konkursu Game Graphics Contest, branżowych inicjatyw dedykowanych studentom i uczniom. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu narracji poprzez przestrzeń oraz projektowania gier. Ambasador edukacji branżowej i współpracy międzyuczelnianej. W wolnym czasie niezależny twórca ukierunkowany na wykorzystanie dziedzictwa jako nośnika soft power.
Mateusz Witczak
Wydawca PolskiGamedev.pl. Krytyk, felietonista, dziennikarz, przez wiele lat szef działu publicystyki w miesięczniku „CD-Action”. O grach pisał m.in. w „Playu”, „PC Formacie” i „Playboksie”, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuje z Dwutygodnikiem, a w „Polityce” publikuje teksty poświęcone mniejszościom i wykluczeniu.
Grzegorz Zajączkowski
Inżynier, programista, animator społeczny. Ekspert w dziale cyfryzacji Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.