Powakacyjna przerwa sprawiła, że Pixel powrócił w barwach Bloody Hell Hotel, wypchany relacją z gamescom 2022.

Bloody Hell pojawia się też w Autofire, uzupełniony o wywiad z Wladem Marrhuletsem (CEO Unfold Games). Kilka stron dalej przeczytamy rozmowę z Tomaszem Wacławkiem, dyrektorem kreatywny Space Walkers, studia pracującego nad Ukraine Defense Force Tactics. Jest też wywiad z Mateuszem Pilskim (CTO Ice Code Games) dotyczący Hard West 2.

Indykarium opowiada tym razem o Games for Change, United with Ukraine, zgrzytach z płatnościami i zgrzytach związanych z grą Best Month Ever oraz nagrodzie z San Paulo dla Gamedeca. Jest też sporo o Unity, grach Ukraine War Stories, Patrick’s Parabox, Kosmosis, Pixel, Mothmen 1966, The Many Pieces of Mr. Coo, The Mortuary Assistant, Star Valor, obsypanym nagrodami Stray, a także premierach Monument Valley: Panoramic Edition i The Tale of Bistun.

Vive VR Corner skupia się na bataliach w Warchamerr 40,000: Battle Sister, przetrwaniu w Green Hell VR, wyścigach w F1 2022 i pływaniu w Kayak VR Mirage.

RetorExpress to historie Lykii (C64), A /\O (ZX Spectrum, Bufonadzie (też ZX) i BrainBreaku (Commodore 64).

W Pixel Kids rozgościł się Automatoys, klocki LEGO z zestawem do zudowania Atari 2600, Kirby’s Dream Buffet oraz planszówka Myszkowanie.

Dalej przed nami 11-stronicowa relacja z gamescomu 2022, a w Play the Game recenzje Xenoblade Chronicles 3, Hard West II, Klonoa Phantasy Reverie Series, Matchpoint, XEL, Sword and Fairy, Live a Live, Two Point Campus, Fire Emblem Warriors: Three Hopes, Way of the Hunter, Stray, Endling, remaster The Last of Us Part I, Saint’s Row oraz Farthest Frontier.

Monochromatyczny dodatek One Life Left tym razem opowiada o technologii PRL-u, od magnetofonów, po projektory, magnetowidy i telewizory.

W Hall of Fame przeczytamy o Populousie i Zeldzie w 3D oraz Death’s Spank, StarCrafcie. W Secret Levelu – zaproszenie na Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi, big box z X-Wingiem, i paliwa kosmiczne. W Creditsach wieści o komunizmie w grach, opowieść o The Legacy (w 21 obrazkach), powrót do szkoły w stylu Skool Daze, Game Study z Wiedźmina.

Felietoniści Pixela odkrywają komfort latania (ze wsparciem sprzętowym), rozważają współczesne wykorzystanie SI, zabawki dla intelektu, strach sprzyjający relaksowi, kwestie (licznika) czasu i przetrwania w grze.

Miłej lektury (fabryka nie dostarczyła spisu treści, więc go tym razem pomijamy).