Pixel dołącza do tradycji magazynów o grach, które co roku serwują graczom kalendarz. Jeśli więc jesteście prenumeratorami PSX Extreme i Pixela, to będziecie posiadaczami dwóch, naściennych przypominaczy o upływie czasu. Jednak w wielu kwestiach diametralnie różnych. Okładkę zdominował Empire of Sin – najnowsza gra studia Johna Romero opowiadająca o mafii i walce o władzę za czasów prohibicji. Co słychać między okładkami?

Na samym końcu magazynu Borek rozważa poziom trudności gier, opowiada o pendrivie (tym z trawy, ale na Steamie) i marketingu szeptanym. I fajtłapi w BPM (to taka nowa wersja fightera, jakby ktoś pytał). Alex pisze o dwóch światach, multirzeczywistości i postrzeganiu świata, no i wskazuje, że Orwell napisał to lepiej. Gawron rozbija na części paradoks opon zimowo-letnich i opłacalności tworzenia uniwersalnych szczepionek, wykręcając niebezpiecznie w stronę zaufanych (społecznie) zawodów i Orwella oraz dziennikarskiej wiarygodności. Opuszczamy bastion Top Secretu i wyruszamy w ekspresową podróż przez świat krótkich strzelanin. I nie jest to Galaga, w której szybko zginiemy, a przebrane przez Bartka Czarotyskiego historie zabójstw w świeci e gier i emanacje chorych świadomości seryjnych morderców…

Łukasz Orbitowski zabiera nas w podróż sentymentalną przez światy opisane i wykreowane przez Tolkiena – w książkach, grach i filmach (zaledwie na jednej stronie felietonu). Bartłomiej Kluska opowiada o Joe Kingu i jego przelocie Amazońską Królową – czyli jedynej grze która tak sprawnie połączyła w jedno Indy’ego i Gubrusha. Łukasz Bernacki przeprowadza nas przez historię JRPG-a Vargant Story stworzonych przez Yasumi Matsuno. No i czas na KDP #65, czyli pierwszy epizod drugiego sezonu opowieści Śledzia, w którym nic się nie zmienia poza winietą…. i tęsknotą za swobodnym jeżdżeniem na kosiarce, bez planowania.

W Sidequeście – krótkie recenzje jednego anime, pięciu seriali, 13 komiksów, pięciu książek i jednej reedycji gry (która właśnie się pakuje w wirtualne Puszki na wspieram.to).

User Jama przedstawia galerię… kosmicznych plakatów. Borek prowadzi wywiad z Waldemarem Chromińskim i Waldemarem Janasem – założycielami Powszechnej Wysyłkowej Wypożyczalni Programów Komputerowych Enter-Computing. Łukasz Michalik powadzi nas za rękę przez zawiłą genezę symulatorów lotu.

W Hall of Fame Marcin M. Drews serwuje nam podróż sentymentalną przez The Goonies, id kina i VHS-ów po gry i jeszcze raz gry! Piotr Żymełka opowiada o innym, mieniącym się neonowymi barwami uniwersum – również wywodzącym się z kina – to Tron i jego niesamowite wyścigi w świecie złożonym z kodu. Micz zagląda w pierwsze karty historii Atari i rozważa, jak to pewna piłeczka przyłożyła się do cyfrowej rewolucji. No a Bartłomiej Kluska gra w najlepszą grę na świecie, którą jest Commander Keen.

Na warsztaty recenzentów w Play the Game trafiło 13 tytułów. Sir Haszak udawał gangstera w Empire of Sin. MRW dalej gra w antologię The Dark Pictures, tym razem mając Little Hope oraz bawi się Like A Dragon, w Yakuzę, by później wskoczyć w rytmie muzyki do świata Kingdom Hearts. Pocztar rozgryza platformówkowe zagadki w Sackoboy na PS5 oraz walczy w Godfalla i Call of Duty: Black Ops – Cold War. Bartek Czartoryski ściga się bez prawa jazdy w Dirt 5. User Jama rozgryza zagadki antropomorficznych kogutów w stylistyce noir. Zdan pali co popadnie i ponoć coś buduje w Valhalli. Piotr Żymełka odświeża dla nas Sama & Maxa. Paweł Gawlikowski walczy z ostrzami w stylu live, die, repeat…

Natomiast na dobrą rozgrzewkę, Pocztar i Bartek Czartoryski na białych i czarnych stronach opowiadają o swoich doświadczeniach z PlayStarion 5 i nowiutkim Xboksem Series X. W Pixel Kids tym razem zaledwie jedna strona, na której Paweł Schreiber opowiada o Zniw Adventure oraz All of You. W RetroExpressie Bartłomiej Kluska gra na Amstradzie w CPC Soccera, na Commodore 64 w Zeta Winga i na ZX Spectrum w Rat-A-Tat. W Vive VR Corner User Jama raz jest Swordsmanem, innym razem walczy jak ninja w Sairento, przemierza Otchłań Hipersześcianu w Swords of Gargantua i potyka się na słowa w Vive Sync.  Borek w Indykarium przygląda się i rozkłada na procenty popularność różnych silników do gier wydawanych na itch.io oraz przedstawia galerię gier biorących udział w Pixel Awards Europe 2020. I jeszcze raz powtarza nam o geniuszu twórców Return of the Obra Dinn.

W przebudowanym Autofire – kilka słów o Transient, SpellForce 3 DLC, Deluxe Ski Jump 2, Falconeerze, NBA2K, Game & Watch: Super Mario Bros., Bugsnaksie, zremasterowanym Spider-Manie i Destiny 2: Poza Światem oraz King’s Bounty II. We wstępniaku rednacz opowiada o snach o konsolach, spoglądając w karty historii gier wideo.

Aktualizacja: z przyczyn niezależnych od wydawcy Pixel #65 pojawi się w salonach prasowych 8.12.2020 r.

„Dziś miał pojawić się w sprzedaży w salonach prasowych grudniowy numer Pixela z Kalendarzem 2021. Niestety wirusowa pożoga dotyka nie tylko nas, olbrzymie problemy ma też drukarnia. Głównym kłopotem jest oczywiście kwarantanna załogi i maszyny siłą rzeczy nie pracują na pełnych obrotach, jedna zmiana wypadła. Nie lepiej jest z kierowcami, którzy codziennie musza rozwozić nakłady… 🙁
Udało się nam ustalić, że w sprzedaży Pixel pojawi się w najbliższy wtorek 8 grudnia (7 grudnia jest niemożliwy, bo to dzień tygodników i sieci też nie wyrobią…).
Cóż, pozostaje nam przetrwać ten czas…
Jakby co numer w pdf i w druku dostępny jest na shop.pixel-magazine.com i tutaj zakupione będziemy wysyłać od jutra!
Dziękujemy za zrozumienie!”