A potem ją usunęło, ale Internet zdążył zauważyć.
W ramach dostępnej przez kilka godzin w czwartek aktualizacji Pillars of Eternity II zmieniło się w grę turową, porzucając swoje zatopione w Infinity Engine korzenie. Nie do końca wiadomo, czy aktualizacja była rezultatem błędu, który przywrócił stary, próbny build, czy może zwiastun nadchodzącej aktualizacji – Obsidian milczy na ten temat. Niemniej jednak, szybko ukazał się hotfix, który zlikwidował „aktualizację”, ale fani zdążyli już zrobić screeny i nagrania, jak to poniżej.
Obsidian niedawno skończył cykl rozwoju Pillars of Eternity II wydając ostatnie DLC, gra będzie więc wspierana jeszcze łatkami, ale raczej nie należy spodziewać się większych aktualizacji… chyba, że studio postanowi udostępnić tryb turowy, by przyciągnąć do tego wyśmienitego RPG więcej graczy – „dwójka” nie sprzedała się za dobrze. Wymagałoby to oczywiście sporych ingerencji w mechanikę, by kolejne tury nie były nudne, ale wydaje się to ciekawym pomysłem.