Pierwsze materiały w formie screenshotów pojawiły się już kilka miesięcy temu. Jednak dopiero teraz dowiedzieliśmy się nieco więcej o projekcie.

Portal IGN rozmawiał z Martinem Wilkesem, głównym projektantem The Lord of the Rings: Gollum. Przyszłoroczna gra będzie na pewno swojego rodzaju prequelem Władcy Pierścieni. Akcja ma się rozpocząć jeszcze w okresie pierwszego tomu, kiedy Frodo nie wie o mocy Jedynego Pierścienia, Gollum zaś został schwytany przez siły zła i zabrany na tortury do Mordoru. Oznacza to także, że choć w trakcie fabuły będziemy podejmować decyzje, którą z osobowości postaci – Smeagola czy Golluma – mamy wspierać, twórcy chcą trzymać się kanonu, finał będzie zatem jeden pomimo różnych, prowadzących doń dróg. Wyróżniającymi się elementami rozgrywki mają być elementy zręcznościowe, co może nieco przypominać serię Prince of Persia. Zachowana przy tym zostanie specyfika Golluma, który zawsze stara się atakować z ukrycia, by uniknąć zbędnego ryzyka. Rozwijać swoje umiejętności będziemy na bazie wewnętrznej walki podwójnej osobowości stwora i podjętych przez nas decyzji. Sami deweloperzy mają prowadzić cały czas konsultację z Tolkien Estate, by jak najwierniej odtworzyć świat Śródziemia. Poniżej zaś pierwszy materiał wideo: