W miarę, jak dyskusja o potrzebach niepełnosprawnych graczy przybiera na intensywności, organizacja postanowiła wyjść na przeciw developerom i graczom.

Organizacja charytatywna Able Gamers, której dyrektor operacyjny, Steven Spohn został wyróżniony podczas ubiegłorocznego The Game Awards jako jedna z osób odgrywających duże znaczenie dla branży uruchomiła nowy projekt – stronę Accessible.Games mającą umożliwić dialog między graczami a twórcami.

Witryna ma dwa cele: dostarczanie twórcom informacji na temat niepełnosprawności i wiedzy o tym, na co warto zwracać uwagę chcąc, by osoby niepełnosprawne mogły cieszyć się grą. Drugim celem jest organizacja paneli graczy o konkretnym profilu (na przykład korzystających z alternatywnych kontrolerów, albo grających w gry sieciowe), jako doradców do spraw niepełnosprawności dla developerów. Formularz na stronie umożliwia niepełnosprawnym udział w takich panelach, z których część (jak sugeruje FAQ, w zależności od decyzji danego studia czy zespołu twórców) będzie oferować wynagrodzenie za konsultacje.

W pierwszej, skierowanej do developerów sekcji strony twórcy zaznaczają, że celem budowania takiej bazy informacji nie jest „rozwodnienie” całego doświadczenia z gry tak, by osoby niepełnosprawne mogły w nie spokojnie grać, a dostarczenie szeregu informacji dotyczących tego, jak tworzenie dostępności w indywidualnych grach może wyglądać.