Krótkometrażowy film animowany Top Goose, inspirowaną postacią jednego z najsłynniejszych (kinowych i fikcyjnych) pilotów, został w całości zrealizowany za pomocą aplikacji Omniverse Machinima.

To narzędzie umożliwiające nie tylko tworzenie animacji w czasie rzeczywistym w wirtualnych światach – to również aplikacja, która da nam okazję do współpracy w czasie rzeczywistym za pośrednictwem sieci, pod warunkiem, że wykorzystujemy do pracy karty graficzne RTX. W samym Omniverse Machinima dostajemy sporo gotowych elementów, w tym postacie z gier Mount & Blade II: Bannerlord, Squad, Shadow Warrior 3, Post Scriptum, Beyond the Wire oraz Mechwarrior: Mercenaries 5.

Top Goose to dzieło grupy pracowników firmy NVIDIA, do której należą Dane Johnston, Dave Tyner, Matthew Harwood oraz Terry Naas. Dzięki zdalnej współpracy z wykorzystaniem platformy NVIDIA Omniverse (będącej częścią pakietu oprogramowania NVIDIA Studio), stworzenie Top Goose od koncepcji do zakończenia wszystkich prac zajęło zespołowi zaledwie dwa tygodnie! Dave Tyner zauważył:

„To pierwszy tego typu projekt, w którym nie byłem niczym ograniczony. Dzięki Omniverse wszystko po prostu działało i było łatwe w użyciu.”

Przy okazji prezentacji animacji Top Goose NVIDIA zachęca do udziału w konkursie #MadeinMachinima, w którym zgłoszenia przyjmowane są do 27 czerwca 2022 r. Artyści, którzy przygotują krótką animację za pomocą aplikacji Omniverse Machinima, mają szansę wygrać laptopy NVIDIA Studio napędzane kartami graficznymi RTX. Szczegóły znajdują się w tym miejscu.

Więcej informacji na temat Top Goose można znaleźć w artykule na tej stronie.