Nippon Ichi Softrware właśnie zaserwowało nam kolejną, filmową zapowiedź gry void tRrLM();, w której pełniąc rolę robota opiekującego się dziewczynką Toriko wychodzimy poza bezpieczne schronienie, tytułowe Terarium, by zdobyć pożywienie i leki.
Gra, której japońska premiera na PlayStarion 4 i Switchu przewidziana jest na 23 stycznia 2020 roku (na razie brak informacji o premierze europejskiej) wyraźnie nabiera formy. O ile zapowiedź filmowa nie obrazuje rozgrywki – to już sam styl prowadzenia opowieści i środki wyrazu wskazują na to, że powstaje bardzo intrygujące dzieło.
W void tRrLM(); wszystkie podziemia są proceduralnie generowane, za każdą wyprawą robota w nieznane. Każda z wypraw to okazja do zdobycia zasobów, ale też i możliwość wpakowania się w pułapkę. Ze względu na skażenie środowiska – zjawiska atmosferyczne będą miały wpływ na widoczność otoczenia i… siłę przeciwników. Aby było jeszcze trudniej – niektóre ze znajdowanych przedmiotów również mogą być skażone. Znajdźki będzie można wykorzystać na wiele sposobów – w tym do ozdabiania tytułowego Terarium, czy do craftingu nowych przedmiotów. Podczas wypraw po zasoby będziemy mieli podgląd na kondycję Toriko, w razie konieczności możemy przerwać misję i powrócić do kuracji dziewczynki.
Nasz robot w miarę postępów w grze i zdobywania doświadczenia będzie rozwijał swoje umiejętności bojowe. Warto pamiętać o tym, że jedzenie pozostawione w schowku psuje się, a karmienie dziewczynek zgniłym żarciem, źle wpływa na ich kondycję. W procesie leczenia Toriko będziemy mogli korzystać z porad sztucznej inteligencji, która wskaże właściwe metody kuracji. A choroby, które złapie Toriko bardzo często będą się objawiać w dosyć zaskakujący i widowiskowy sposób…