Co mniej więcej oznacza, że na mapie o wymiarach 25 794 x 16 962 bloki – jeden element odpowiada 230 rzeczywistym metrom (cztery bloki to niemal kilometr). W ten sposób mamy szansę, biegając po minecraftowej mapie Europy odrobinę pozwiedzać, w czasach gdy turystyka musiała pójść w odstawkę. Szczegółowe informacje o projekcie można znaleźć w wątku na reddicie.

Do stworzenia odwzorowanej w Minecrafcie mapy Europy jej autor, Frank Cesco, wykorzystał narzędzie QGIS do analizy danych NASA Elevation, GEBCO Bathymetry, ESA Land Cover oraz WWF HydroSHEDS River. Poszczególne warstwy zostały następnie wyeksportowane i przetworzone w WorldPainterze. Cały proces zajął około miesiąca, poprzedziły go jednak lata, które autor poświęcił na badania i proces nauki tworzenia map. Podczas podróży przez ten wirtualny świat możemy liczyć na realistycznie odtworzone góry, poprawnie przeskalowane rzeki i głębiny morskie odpowiadające ich rzeczywistym wymiarom.

Odsyłacze do kompletnej mapy Europy odtworzonej w Minecrafcie można znaleźć pod filmem na YouTube. Jest też obraz świata w pliku PNG, zajmującym (bagatela) 340 MB. To teraz czekamy na Azję i Oceanię, obie Ameryki, Afrykę oraz Półwysep Arabski.