Rosyjskie studio Long Jaunt prezentuje zwiastun filmowy swojej najnowszej ekonomicznej gry strategicznej, w której pokierujemy losami pewnego średniowiecznego miasta i jego mieszkańców. Norland ma się pojawić jeszcze w tym roku na Steamie.
Średniowieczny symulator królestwa został zainspirowany takimi klasykami jak Rimworld, Crusader Kings oraz Caesar. W zapowiedzianej grze wątki fabularne będą tworzone proceduralnie, a cała zabawa sprowadza się do zarządzania pewną szlachecką rodziną, będącą właścicielami całego miasta, zamieszkanego przez dziesiątki postaci różnych klas: chłopów, niewolników, żołnierzy i przestępców. Status społeczny i indywidualne cechy obywateli wypływają na ich potrzeby oraz zachowania. Nierzadko ich zachowania będą stwarzać zagrożenie dla szlacheckiej rodziny.
Norland ma wznieść generowanie historii na zupełnie nowy poziom poprzez nieprzewidywalne interakcje w dużym społeczeństwie złożonym z wielu unikalnych jednostek. Na opowieść będą miały wpływ m.in. takie czynniki jak podział społeczeństwa na warstwy, przestępczość, zamieszki, wojny religijne oraz wewnętrzne walki o tron. Na złożoność gry wpływają również indywidualne cechy, które są przekazywane dzieciom. Symulator średniowiecznego społeczeństwa zakłada, że rodziny będą budować relacje i wchodzić w interakcje – od żartów, przez plotki, związki miłosne, przyjaźnie, wzajemne wsparcie, aż po zabójstwa ze złości. W większej skali – uczestniczyć mamy w politycznych intrygach z innymi królestwami oraz przywódcami religijnymi. W zbiorze elementów do zarządzania znajdą się m.in. takie zdarzenia jak szantaż, migracja zarażonych uchodźców i klęski żywiołowe. W mieście przyjdzie nam budować i ulepszać budynki oraz tworzyć wydajne łańcuchy produkcyjne. Przyszłych mieszkańców i pracowników (migrantów) da się przyciągnąć niskimi cenami towarów na lokalnych rynkach oraz wysokimi zarobkami, a niewolnik – wykorzystać do pracy w niebezpiecznych branżach. Miasto ma być bronione przez budowaną przez nas armię (z wyborem uzbrojenia, umiejętności bojowych i systemem uszkodzeń części ciała oraz morale dla każdego z wojaków z osobna). Od nas zależy, jakie społeczeństwo zbudujemy w tym świecie.