24 września we wczesnym dostępie będzie można zagrać w Noitę, pikselartowa grę, w której symulację zjawisk fizycznych zaprzęgnięto do wszystkich pikseli, z których składają się poziomy tego dwuwymiarowego roguelite’a.
Nolla Games, studio stojące za powstaniem Noity ma już na swoim koncie dwa poważne sukcesy: jeden należy do Petri Purho, twórcy Crayon Physics Deluxe, drugi do Olli Harjola, odpowiedzialnego za powstanie The Swapper. Po takiej reklamie właściwie natychmiast powinniśmy dodać Noitę do listy życzeń na Steamie.
Wystarczy chwila oglądania filmów zapowiadających grę, by docenić jakość wykonania zjawisk, nawiedzających grę: rozprzestrzeniającego się ognia z pikseli, odrywające się fragmenty skał, czy wody zalewającej otoczenie. Choć nasza postać to mag, walka przypomina raczej dynamiczne sekwencje z Butchera. A przed nami całe, proceduralnie generowane podziemia do spalenia, zamrożenia, roztopienia i eksploracji.