Z tej okazji Shigeru Miyamoto przemawia w języku mandaryńskim, przedstawiając historię gier z Mario, a Switch przygotowuje się do wielkiej, chińskiej premiery, która nastąpi 10 grudnia 2019 r. (już można składać zamówienia na konsole).

Z naszego punktu widzenia (gracza w Polsce) chiński rynek gier jest równie egzotyczny, jak niektóre z najbardziej popularnych w tym kraju gier (Fantasy Westward Journey, Crossfire, King of Glory, Happy Farm). Z punktu widzenia firm publikujących gry – to ogromny rynek, na którym po prostu można zarobić (o ile ktoś inny już nie wprowadził cudzego IP wcześniej). Zamiast więc dalej liczyć straty na sklonowanym w Chinach Mario – Nintendo postanowiło wprowadzić, za pośrednictwem Tenceta konsole Switch i swoje tytuły na chiński rynek.

Gry, jakie będą debiutować wraz ze Switchem w Chinach to: Mario vs. Rabbids Kingdom Battle, Just Dance 2020, Rayman Legends, Mario Kart 8 Deluxe, Mario Odyssey oraz Rabbids: Adventure Party (ostatni tytuł będzie dostępny wyłącznie na chińskim rynku). Debiut Switcha Lite w Chinach jest dopiero przygotowywany, prawdopodobnie nastąpi w przyszłym roku. Cena standardowej wersji Switcha, sprzedawanego w zestawie z New Super Mario Bross. U w cyfrowej wersji wyniesie ok. 300 dolarów. Gry w wydaniach pudełkowych trafią na chiński rynek w lutym, na początku tamtejszego Nowego Roku. W 2020 roku Chińczycy mogą liczyć na ok. 10-20 gier na Switcha (oczywiście po uprzedniej aprobacie stosownego urzędu). Oprócz wprowadzenia dobrze znanych nam tytułów, na Switchu pojawią się także gry opracowane przez chińskich developerów. Nie zabraknie akcesoriów: figurek amiibo, Pro Controllera, czy kierownic na Joy-Cony.

Nintendo wyraźnie zamierza uporządkować po swojemu gigantyczną, szarą strefę, która już dawno pochłonęła Mario i inne IP należące do japońskiej korporacji. Niewątpliwie dla chińskich graczy to świetna wiadomość na zbliżający się Chiński Nowy Rok, a dla Nintendo szansa na sprzedanie kolejnych kilkudziesięciu milionów konsol Switch. Ciekawe ile czasu, po debiucie w Chinach, zajmie Switchowi przebicie poziomu sprzedaży PlayStation 4.

Daniel Ahmed, analityk z firmy Niko Partners, przewiduje że Switch na podium sprzedaży konsol do gier zastąpi w Chinach PlayStation 4  w 2022 roku.