Kontrowersyjna tematyka związana z produkcją i dystrybucją narkotyków wyraźnie kusi polskich deweloperów. W pierwszym półroczu 2022 roku mamy się spodziewać symulatora narkotykowego biznesu, strategii ekonomicznej, która na pierwszy rzut oka wygląda, jakby powstawała z assetów RPG Makera. Narco Tycoon ma oferować rozbudowany system r&d, produkcji i dystrybucji towarów różnego typu oraz wrzucić nas w wir walki o dominację na rynku.
Wydawca obiecuje edycję gry na PC oraz Switcha, w planach są również inne platformy. Twórcą Narco Tycoona jest studio Type The Name Studio, wydawcą Ultimate Games. Na razie cały projekt wygląda na badanie rynku, bo specyficzny charakter oprawy graficznej – 2D z widokiem top down cofa nas o dwie dekady w sposobie realizacji gry na PC.
„Damy graczom wiele możliwości i wiele swobody w budowie narkotykowej potęgi. Szykujemy bardzo rozbudowany system produkcji towaru, z pełną dowolnością planowania pomieszczeń, rozstawiania sprzętu, przy czym uzyskanie dobrej jakości produktu będzie wymaga dbałości m.in. o odpowiednią temperaturą, jakość powietrza itd. Podobnie będzie z członkami organizacji – każda postać będzie unikalna, a odpowiedni dobór rodzaju wykonywanej pracy i zadbanie o potrzeby danej postaci również będzie mieć istotne znaczenie. Tak samo np. w walce o dominację na rynku skorzystamy z różnych taktyk – dostępne będą zarówno rozwiązania czysto siłowe, jak i rozwiązania bliższe dyplomacji czy ekonomii” – mówi główny projektant w Type The Name Studio, Marcin Steliga
Miejscem akcji ma być duże amerykańskie miasto i jego przedmieścia. Gra ma mieć poważny charakter, acz zabarwiony czarnym humorem. Wzorcem rozgrywki – Prison Architect i RimWorld. Pierwsze wrażenie jest na razie zbliżone do innego symulatora używek: Drug Dealer Simulator – obie gry są brzydkie i zaskakują negatywnie jakością oprawy graficznej. Oby mechanika rozgrywki była dobra (i tu rodzi się pytanie, jak zadbać o wiarygodny model walki o dominację w szemranym świecie i skąd brać na ten temat wiedzę.