God of War grą roku, Lucas Pope po raz drugi zdobywa najważniejszą nagrodę dla twórców niezależnych.
Podczas tegorocznego Game Developers Conference na wspólnej gali przyznano nagrody Game Developers Choice oraz IGF 2019. Choć tytuł gry roku zagarnęło dla siebie God of War, w większości pozostałych kategorii, gdzie konkurowały ze sobą gry AAA i produkcje niezależne, opanowały indyki. Dzięki obecności na miejscu Micza mamy informacje z pierwszej ręki dotyczące poszczególnych kategorii, oto więc pełna lista zwycięzców:
IGF 2019:
- Seumas McNally Grand Prize – Return of the Obra Dinn
- Doskonałość w sztukach wizualnych – Mirror Drop
- Doskonałość w dziedzinie audio – Paratopic
- Doskonałość w projektowaniu – Opus Magnum
- Doskonałość w dziedzinie narracji – Return of the Obra Dinn
- Nuovo Award – Black Room
- Alt.Ctrl.Gdc – Hot Swap
- Najlepsza gra studencka – After HOURS
GDC 2019:
- Gra roku – God of War
- Najlepsza oprawa dźwiękowa – Celeste
- Najlepszy debiut – Mountains (Florence)
- Najlepszy projekt – Into the Breach
- Najlepsza gra mobilna – Florence
- Innowacja roku – Nintendo Labo
- Najlepsza narracja – Return of the Obra Dinn
- Najlepsza technologia – Red Dead Redemption 2
- Najlepsza oprawa wizualna – Gris
- Gra VR/AR roku – Beat Saber
- Nagroda publiczności – Beat Saber
GDC 2019 wyróżniło też Amy Hennig nagrodą Lifetime Award za całość dokonań oraz Rieko Kodamę nagrodą Pioneer Award. Odbierając po raz drugi nagrodę Seumaas McNally’ego, twórca Return of the Obra Dinn, Lucas Pope powiedział „gdy w 2013 odbierałem to wyróżnienie za Papers, Please powiedziałem, że to szczyt mojej kariery. Dalej tak uważam, ale przyznaję, że droga w dół jest całkiem przyjemna”.