inXile Entertainment, studio założyciela Interplay i współtwórcy Wasteland, Briana Fargo oraz Deep Silver ogłaszają, że Wasteland 3 – wielokrotnie nagradzane RPG ubiegłego roku – otrzyma wkrótce swój pierwszy fabularny dodatek: The Battle of Steeltown.

W południowo-zachodnim Kolorado znajduje się potężny kompleks fabryczny Steeltown, który wytwarza wszystkie sprzęty utrzymujące Kolorado w ruchu, a Patriarchę u władzy: ciężarówki, zbroje, broń i roboty. Ale dostawy się mieszają, spóźniają lub wręcz znikają, a gdy Strażnicy tam docierają, okazuje się, że kompleks przemysłowy jest w nieładzie. Strajkujący robotnicy, naloty bandytów… nie wspominając o tym, że bramy szczelnie zamknięto. Bez pomocy dojdzie do buntu, który zabierze ze sobą przywódczynię Steeltown – Abiggail Markham. Ale może to nie byłoby takie złe? Gra i jego Strażnicy muszą o tym zdecydować.

Gracze będą mogli zwiedzać kompleks w trybie dla jednego osoby lub w kooperacji, wykonując nowe zadania i stawiając czoła hordom wrogich robotów. Do systemu walk dodano nowe mechaniki: nakładanie efektów statusu, tarcze żywiołów, przewidywalne ataki i nieśmiercionośną broń, nadając potyczkom nowy wymiar i umożliwiając graczom wygrywanie bitew na zupełnie nowe sposoby. Nowe elementy pojawią się również w podstawowej części gry, wraz z kolejnymi broniami, zbrojami, starciami i recepturami do craftingu. Dzięki temu gracze poznają grę od zupełnie nowej strony, a w zależności od tego, jak daleko dotarli, poziom walki i sprzętu ulegnie skalowaniu przy wkraczaniu do Steeltown, dając wyzwania adekwatne do poziomu. Premiera dodatku The Battle of Steeltown już 3 czerwca.

„The Battle of Steeltown to nie tylko fantastyczny nowy rozdział w historii Wasteland 3, stawiający przed graczem masę wyborów, konsekwencji i wyjątkowego humoru, ale także zwieńczenie ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy w tę grę od jej premiery. W ręce grających po raz pierwszy w Wasteland 3 trafi teraz najlepsza wersja gry. Na graczy powracających do Steeltown czekają natomiast niespodzianki: nowa historia, postacie i mechaniki walki, naprawdę zmieniające taktykę w nowy, wymagający sposób. Spotkają też postacie i historie, które rozpoczęli w podstawowej grze, dzięki nowym interakcjom z ukochaną przez wszystkich papugą o plugawym języku – „Where Are They Now?” Elfów Świętego Mikołaja i więcej. Całość dopełnia niesamowita, nowa postapokaliptyczna muzyka. Nadzorująca muzykę w grze Mary Ramos wraz z kompozytorem Markiem Morganem dodali także własne oryginalne twory i inspirowane postapokaliptycznymi klimatami covery.” – Game Director David Rogers