Antonio Savona – postać znana z niezwykłych gier i pomysłów zrealizowanych na 8-bitowym C64 (Karateka tańczący do SID-ów, porty Keystone Kapers i Chopper Command) zaskoczył posiadaczy 8-bitowego Commodore prezentujące pierwsze animacje z przygotowywanej gry Monstro Giganto.
To coś w rodzaju pojedynku Godzilla kontra King Kong, czyli monstrualnie wielkich stworzeń walczących na pełnym ekranie z widowiskowymi ciosami i animacjami prezentowanymi w trybie PETSCII (grafika poskładana jest z liter i znaków specjalnych wchodzących w skład zestawu PETSCII). Wiemy już, że w grze zaimplementowana została sztuczna inteligencja, co oznacza bijatykę z komputerem:
Implemented #AI for #MonstroGiganto and put both players on automatic. I’ve been watching these two chaps beating the living hell out of each other for an hour now!#C64 #PETSCII. pic.twitter.com/87nug9bFfe
— Antonio Savona (@tonysavon) December 30, 2020
Make yourself scarce, #PrimalRage!#MonstroGiganto is a #PETSCII #fighting game for your beloved #C64, that yours truly and @Spitoufs put together over this Christmas Weekend. #ComingSoon, really soon, to a #Commodore64 near you. pic.twitter.com/CawNJ1838p
— Antonio Savona (@tonysavon) December 26, 2020
Daty premiery Monstro Giganto jeszcze nie znamy, jedno jest pewne – szykuje się ciekawa bijatyka.