Pac-Man, będący niewątpliwie światową ikoną popkultury, „użyczył” poziomy swojej kultowej gry, aby NVIDIA we współpracy z Bandai Namco opracowała w pełni funkcjonalną wersję tytułu nie zawierającą podstawowego silnika gry. Zrobili to wykorzystując technikę inżynierii wstecznej; z pomocą sztucznej inteligencji stworzyli przeróbkę tego klasycznego tytułu.
GameGAN to pierwszy model sieci neuronowej, który naśladuje silnik gry komputerowej poprzez wykorzystanie generatywnych sieci przeciwstawnych. Modele na nim oparte są złożone z dwóch współzawodniczących sieci neuronowych (generatora i dyskryminatora – przyp. red.) i sukcesywnie uczą się tworzyć nowe treści, które są wystarczająco wiarygodne, aby wyglądać jak oryginał. Tym samym złożono hołd grze Pac-Man, która ujrzała światło dzienne 22 maja 1980 r.
GameGAN mógłby przyspieszyć proces tworzenia gier, ponieważ można go użyć do automatycznego generowania nowych poziomów. Może być również wykorzystywany przez badaczy sztucznej inteligencji do łatwiejszego tworzenia systemów symulatorów lub do szkolenia autonomicznych maszyn, w których sztuczna inteligencja może nauczyć się zasad działania danego środowiska przed rozpoczęciem interakcji z obiektami w świecie rzeczywistym.
To jednak nie koniec dobrych informacji ponieważ NVIDIA już niedługo udostępni grę stworzoną przez sieć neuronową, na wzór innych, które dostępne są na tej stronie.