Minęły już trzy dni od kiedy plansza One Humanity pojawiła się na rynku. Czemu więc nie wprowadzić w związku z tym nuty rywalizacji…

Dla przypomnienia – rozchodzi się o nowy poziom do gry Doom II, który niedawno został wydany przez Johna Romero i jest możliwy do zakupienia u niego w sklepie. Uzyskane w ten sposób pieniądze zostaną w stu procentach przeznaczone na pomoc dotkniętej wojną Ukrainie.

W związku z powyższym nie ukrywam, że chciałbym pomóc w promocji tej inicjatywy i dlatego proponuję mini-konkurs / zabawę. Zasady są proste: trzeba nagrać demo (zapis rozgrywki), pokazujące jak przejść One Humanity jak najszybciej na poziomie trudności „Hurt Me Plenty”.

Czas końcowy jest jedynym kryterium oceny – nie ma znaczenia kto ile po drodze zabije demonów, lub ile sekretów odkryje. Szczegółowe instrukcje co do tego jak można nagrać demo znajdują się w tym poradniku (podpunkt nr 4 ze spisu treści), ale najprościej rzecz ujmując sprowadza się to do instalacji portu GZDoom, umieszczenia w jego folderze plików doom2.wad oraz one-humanity.wad, a następnie uruchomienia gzdoom.exe z następującymi parametrami:

gzdoom.exe -iwad doom2.wad -file one-humanity.wad -skill 3 -warp 1 -record demo001

Po szczegóły zapraszam do poradnika. Nie chcę komplikować tej zabawy, więc dla jasności zaznaczam: praktycznie jedyne ograniczenia są takie, że nie wolno korzystać z cheatów, tak oficjalnych (czyli odpadają wszelakie IDDQD, IDKFA, etc.) jak i nieoficjalnych i nie wolno korzystać z żadnych dodatkowych modyfikacji i plików .wad. Jedyne odstępstwo od tej reguły to wykorzystanie pliku freedoom2.wad zamiast doom2.wad jeżeli ktoś nie kupił Doom II, a chciałby wziąć udział w zabawie (szczegóły jak to zrobić są w przytaczanym już poradniku).

Jeżeli ktoś chce grać tak jak w klasycznej wersji to może to zrobić. Jeżeli natomiast ktoś chce korzystać z nowoczesnych udogodnień, które oferuje GZDoom, czyli np. celowania myszą w osi Y to również może to zrobić. Proszę jedynie o niemodyfikowanie domyślnej fizyki gry, takiej jak prędkość poruszania się etc. – w razie wątpliwości pytajcie.

Nagrodę oferuję symboliczną – trzy najlepsze demka, które otrzymam (czytaj: z najkrótszym czasem ukończenia poziomu) uwiecznię na filmie, który opatrzę komentarzem wychwalającym umiejętności graczy, a sam film zamieszczę na kanale Youtube serwisu Pixelpost.pl. Dodatkowo, jeśli otrzymam więcej, niż trzy zgłoszenia to każda osoba, która przyśle mi demko, na którym widać jak ukończyła poziom zostanie wymieniona na planszy pamiątkowej dołączonej do filmu.

Na demka czekam do dnia 13 marca 2022 do godziny 23:59. Macie więc pełny tydzień, żeby nagrać swoją rozgrywkę. Proszę o wysłanie zapisu w formie pliku .lmp na adres [email protected]. Oprócz załącznika, w tytule wiadomości wpiszcie KONKURS DOOM, a w treści podajcie swój pseudonim – żebym wiedział kogo chwalić 😉

Jeżeli już wyślecie demko, ale uda wam się poprawić wynik, to nie krępujcie się i przyślijcie plik z poprawionym wynikiem. Oczywiście aż do rozstrzygnięcia nie będę ujawniał żadnych rezultatów, ale pozwolę sobie jako pierwszy rzucić rękawicę. Poniżej film pokazujący jak ukończyłem etap w czasie 4 minuty i 59 sekund. Kto da mniej? Potraficie lepiej? To nagrajcie to i podeślijcie mi demko, bo na słowo nie wierzę! 😉

A na koniec rzecz absolutnie najważniejsza. Zabawa jest tu dodatkiem – chodzi o realną pomoc ludziom, którzy tej pomocy potrzebują. W związku z powyższym moja prośba jest taka: jeśli chcecie wziąć w tej zabawie udział to kupcie planszę One Humanity w sklepie Johna Romero. Nie ściągajcie jej z Internetu z nieoficjalnych stron, nie pobierajcie od kolegi, itd. Nie będę tego nijak weryfikował – ufam wam i waszemu sumieniu.

No i to by było na tyle – jeżeli ktoś jest chętny się „pościgać” to śmiało. Powodzenia!