Połącz trzy elementy elementy w FPS-ie? Brzmi jak primaaprilisowy żart, jednak gdy dodamy, iż nad grą pracuje czeskie FiolaSoft Studio, to taka kombinacja staje się już znacznie bardziej prawdopodobna.

Matcho ma być oryginalną, przygodową strzelanka na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X oraz S. Pozostaje nam więc zagłębić się w historię Maksa, poznać jego umiejętności, przygotować się na spektakularne bitwy w single- i multi-playerze, a przede wszystkim obejrzeć filmowy zwiastun tej jakże ciekawie zapowiadającej się gry:

Główny bohater gry to dwudziestopięciolatek, który spędził ostanie osiem lat swojego życia w podziemnych laboratoriach Triagonu. W tym czasie próbowano wyleczyć Maksa z jego przypadłości objawiającej się niekontrolowanymi wyładowaniami energetycznymi o sile zdolnej zabić człowieka. Naukowcy starali się opanować chorobę Maksa na wiele różnych sposobów – bez powodzenia. Jedyne, co udało im się wymyślić, to umieszczenie Maska w specjalnej klatce, która wyzwala i bezpiecznie przechwytuje kumulującą się w nim energię. Wprawdzie takie rozwiązanie pozwala chronić innych przed Maksem, ale dla niego samego oznacza uzależnienie od Triagonu po kres jego dni bez możliwości ucieczki, wyleczenia czy też zakończenia izolacji od reszty ludzkości.

Kiedy Maks zaczyna się powoli godzić z tym jak będzie wyglądało jego życie, wszystko się zmienia wraz z pojawieniem się Thomasa Jetsena. Informuje on Maksa, że szef Triagonu został uprowadzony przez dziwne stworzenia z kosmosu przypominające insekty. Co jeszcze dziwniejsze ich sygnatura energetyczna jest identyczna z tajemniczą energią generowaną przez organizm Maksa. Tutaj zaczyna się jego przygoda. Maks wyrusza w podróż, której celem będzie odbicie szefa Triagonu, znalezienie sposobu na pozbycie się najeźdźców z kosmosu, a przede wszystkim zrozumienie natury jego nadprzyrodzonych zdolności. Tej dziwnej energii, którą przez lata uważał za przekleństwo, a która teraz okazuje się błogosławieństwem zdolnym ocalić całą ludzkość przed nieznanym zagrożeniem.

Matcho ma dać początek nowemu gatunkowi rozgrywki, który deweloperzy nazwali match-3 FPS. Przemieszczaj się szybko, myśl błyskawicznie, oznaczaj trzech lub więcej wrogów tej samej barwy, a potem patrz z satysfakcją jak widowiskowo eksplodują całe ich grupy. Uruchamiaj kolejne łańcuchy dopasowań skutkujące potężnymi combosami i wyższą punktacją. Wykorzystuj obecny w grze niezwykle rozbudowany system parkourowego przemieszczania się, żeby wbiegać na ściany, wykonywać podwójne skoki, szybować lub robić uniki w dowolnym kierunku. Poszerzaj swój zakres ruchu wykorzystując wszystkie zdobyte umiejętności, aby uruchamiać spektakularne combosy i pokazać tym wrednym, kosmicznym robalom, gdzie ich miejsce! A więc taktyczny styl walki z parkourem w FPS-ie z łączeniem trzech elementów + combosy? Brzmi oryginalnie i zabawnie. Całość napędzana Unreal Engine, w tle nieliniowa, zabawna fabuła i kilka różnych zakończeń.