Free Range Games przy okazji specjalnej transmisji na żywo (z okazji Dnia Durina, choć sama data Dnia Durina wcale nie jest taka pewna), publikuje screenshoty, obrazki i grafiki koncepcyjne pochodzące ze wczesnej wersji Lord of the Rings: Return to Moria – gry, w której postawiono na elementy craftingu i przetrwania w pięknym otoczeniu podziemnej architektury.

Akcja Lord of the Rings: Return to Moria  toczy się w Czwartej Erze, a na kanale Nerd of the Ringd mogliśmy obejrzeć niedawno fragmenty pieczołowicie tworzonej oprawy graficznej, która ma nas skłonić do jeszcze jednej wyprawy do Morii, wraz z komentarzami twórców. Powtórkę można odnaleźć w tym miejscu:

Lord of the Rings: Return to Moria ma doczekać się swojej premiery w 2023 r. na PC, w Epic Games Store. Fabuła gry przenosi nas poza fabułę książkową, wezwani w region Gór Mglistych przez lorda Gimliego Lockbearera gracze przejmują kontrolę nad kompanią krasnoludów, której zadaniem jest odzyskanie utraconych łupów z krasnoludzkiej ojczyzny – Morii (znanej również pod nazwami Khazad-dûm lub Dwarrowdelf). Misja będzie wymagała hartu ducha i zagłębienia się w mroki Morii w celu odzyskania jej skarbów. W grze będzie trzeba przede wszystkim przetrwać, tworzyć, budować i eksplorować rozległe kopalnie.

Moria tym razem będzie proceduralnie generowana, więc każda z podróż będzie diametralnie różnić się o poprzednich przygód. W podziemia będziemy mogli wyruszyć samodzielnie lub w towarzystwie. Oprócz eksploracji przewidziano wykopki, ulepszanie sprzętu i hałasowanie (co przyciągnie niebezpieczeństwa). Będzie też trzeba polować, zarządzać wypoczynkiem i dbać o utrzymanie odpowiedniej temperatury. Światło ma być też jednym z naszych sprzymierzeńców w walce ze stworami kryjącymi się zazwyczaj w cieniu. Oczywiście, jak to w survivalu bywa – najlepszym schronieniem może okazać się dobrze ufortyfikowana baza. Ponoć będzie też szansa przywrócić nieco blasku starożytnemu królestwu Khazad-dûm…