Wielbiciele klasyki survival horroru (z epoki kanciastych wielokątów i PSX-a) w 2023 roku wybiorą się w klimatyczne lat 80., gdzieś na australijskie bezdroża (na Steamie i PC dla ścisłości).

Podczas zabawy (i uciekania przed koszmarami) pooglądamy akcję z kamer rozlokowanych w stałych punktach, porozwiązujemy zagadki, zmierzymy się z niedostatkami zapasów i dziwnymi stworami o świecących czerwonymi oczami, niekiedy zasiadając za sterami… czołgu. Pod koniec tego roku (lub na początku 2023 r.) mamy dostrać demo gry, stworzonej przez jednoosobowe studio Affordable Cat. Autor obiecuje nam krwistą i emocjonująca rozgrywkę przypominająca oryginalnego Resident Evila oraz podobne tytuły (wydane w połowie lat 90.). Nostalgiczną podróż w niszę survival horrorów TPP ubarwi sceneria Australii lat 80. oczywiście oglądana przez pryzmat ograniczonej liczby wielokątów. Fabuła Loggerhead zabierze nas do Boggarogga Creek, obozu zamkniętego po serii brutalnych morderstw, gdzie Daryl i Tracey, zaproszeni na weekendowy kemping w tym regionie zmierzą się z mrokiem przeszłości. I drwalami. Dziwnymi drwalami. W grze do wyboru będą dwie postacie różniące się statystykami oraz kilka alternatywnych zakończeń. Loggerhead ma nas wciągnąć w wymagające walki, a adrenalinę podniosą nam również szybko kończące się zapasy pocisków…

„Moje pierwsze kontakty z grami podczas dorastania, z grami, takimi jak Resident Evil i Silent Hill na PlayStation 1, było urzekające. Wolniejsze tempo i ogólne poczucie strachu w tych grach napełniło mnie czymś, co pobudziło moją wyobraźnię. Stworzenie gry w tym stylu było moim marzeniem na całe życie.” – Chris Willis, Affordable Cat

W grze (oprócz odartej z magii i egzotyki Australii) zobaczymy również straszliwe aktorstwo głosowe i dziwnie złe fryzury.

„Chcę, żeby Loggerhead odczuwało się jak stary film Ozploitation, który można znaleźć na taśmie VHS na garażowych wyprzedażach. Mnóstwo niezależnych horrorów ma grafikę low poly PS1 (chociaż to uwielbiam). Chcę, aby Loggerhead był bardziej jak kiepski film z chwiejnym ruchem ręcznej kamery, a nie starą grą.” – Chris Willis, Affordable Cat

Autor gry, Chris Willis z Queensland podczas pandemii czasowo był bezrobotny – miał do wyboru dwie możliwości – pić piwo albo stworzyć własny horror. Postanowił zrobić jedno i drugie i w lutym 2021 udało mu się wydać swoją pierwszą grę (Martha na Steam). Martha (pomimo swoich niedostatków) otrzymała dość dobre recenzje i osiągnęła zamierzony cel, jakim było… odstraszenie wielu streamerów.