Analitycy szacują roczne, średnie zużycie prądu przez PlayStation 5 na ok. 153 kWh rocznie (przy założeniu, że konsola używana jest przez 2 godziny dziennie.

Dla porównania dwie dekady wcześniej PlayStation 1 potrzebowała ok. 5,84 kWh rocznie. I to bez uwzględnienia zapotrzebowania na energię odbiornika TV oraz nagłośnienia. W przeciwieństwie do innych sprzętów codziennego użytku – konsole i gry w ciągu ostatnich dwóch dekad stają się coraz bardziej żarłoczne.

Pełny raport Block Builders wraz z infografikami można znaleźć w tym miejscu. Z raportu wynika również, że konsole do gier przyczyniają się do emisji CO2 na porównywalnym poziomie do pięciu milionów samochodów w USA – dane te nie obejmując Europy, krajów azjatyckich i Afryki. Dziś liczba graczy na całym świecie szacowana jest na 2,95 miliarda.

Jak pokazuje infografika, w zeszłym roku w gry cyfrowe grało 2,95 miliarda ludzi na całym świecie, blisko 5 miliardów ludzi nie jest zaangażowana w gry wideo. W zestawieniu znajdziemy również dane dotyczące porównania średniego, rocznego zużycia energii przez konsole (używane przez 2 godziny dziennie):

PlayStation 1: 5,84 kWh

PlayStation 2: 17,2 kWh

Xbox Series S: 64 kWh

PlayStation 4: 119,72 KWh

Xbox One: 123 kWh

PlayStation 3: 137,97 kWh

Xbox Series X: 146 kWh

PlayStation 5: 153 kWh

Czekamy na porówanie wpływu na klimat współczesnych monstrów gamingowych ukrytych w trzewiach laptopów i stacjonarnych PC.