Andy Finkel, inżynier pracujący dla Commodore udostępnił zdjęcia prototypu konsoli do gier zbudowanej na bazie Commodore 64, która mogła pojawić się na rynku w połowie lat 80.

Komplet fotografii można odnaleźć na stronach serwisu Commodore International. Prototyp konsoli jest znacznie mniejszy od Commodore 64 oraz wydanego znacznie później, w 1990 roku, wariantu C64 bez klawiatury (Commodore 64 Games System). Ciekawostką jest wbudowany w urządzenie dwuprzyciskowy joystick (urządzenie jest także wyposażone w port przeznaczony na drugi kontroler). Na zaprojektowanej specjalnie na potrzeby prototypu konsoli znajduje się łącznie 16 układów scalonych, w tym MOS 6510 (CPU), MOS 8562R2 (VIC-II NTSC) oraz MOS 8580R4 (SID). W przeciwieństwie do Commodore 64GS – prototyp konsoli został wyposażony w cztery przyciski. Jest też standardowy slot na kartridże. Opublikowane zdjęcia sugerują, że prototyp był w finalnej fazie prac, które mogły być wstrzymane ze względu na premierę Amigi 1000.