Zanim Nintendo oskarży autora o plagiat (ulubionego wąsatego hydraulika) autora tej miniaturowej produkcji – warto obejrzeć, zagrać i wylistować kod gry napisanej w BASIC-u na małym Atari.

Jumpman powstał w ramach konkursu Basic 10Liner (w wariancie Extreme-256, co oznacza do 256 znaków w jednej linii kodu). Gry, które uczestniczą w tegorocznej edycji konkursu pojawiają się w tym miejscu. Zgłoszenia będą przyjmowane do końca marca (25.03.2023 r.), a wyniki poznamy już 1 kwietnia 2023 r. Tymczasem warto zwrócić uwagę na wspomnianego na początku Jumpmana – 10-linijkowiec w FastBASIC-u zadziała na każdym 8-bitowym Atari (od 800 z 48 KB RAM, po XL/XE), wykorzystując specyficzny tryb graficzny 40×12 znaków oraz płynne przewijanie obrazu w poziomie. Zabawa polega na precyzyjnym skakaniu (Jumpman to one buton game, do zabawy wystarczy sprawny przycisk fire), co 200 punktów poziom trudności rośnie. Do dzieła dzielni skoczkowie!