Smacznie przedstawiona opowieść o życiowych problemach, wykorzystująca pixel art i minimalistyczne środki w zakresie mechaniki rozgrywki (czytaj: jednoprzyciskowego clickera).
Nie przepadam za grami przyrostowymi, rozgrywką bazującą na mechanizmach idle games czy produkcjach wymuszających na graczu jak najszybsze naciskanie przycisku, niezależnie od akcji rozgrywającej się na ekranie. To taki Decathlon bez wyzwania postawionego graczowi, uproszczony, irytujący do bólu, dziwacznie wciągający w bezmyślne klikanie.
Gra I want to be Popular! opracowana na Spain Game Devs Jam II przez Yeraya Toledano, z muzyką Mateu Campsa obnaża jednak w postaci bezmyślnego clickera wszelkie nasze osiągnięcia w social mediach. Otóż główny bohater, królik Mochi właśnie ściągnął na swojego smartfona Duckttera – nową aplikację łączącą go z serwisem społecznościowym. No i spędza czas klikając niebieski przycisk, co przekłada się na wzrost jego popularności. Do czasu, aż natknie się na hejtera. I wtedy następuje wojna na kliknięcia….
W sumie gra jest dobrym komentarzem na nasze posty w social mediach. Czasami lepiej będzie poklikać na królikowym Ducktterze, niż zabierać głos w dyskusji w serwisach społecznościowych.