Żeby nie było wątpliwości, pełny tytuł tej gry brzmi Hundred Days – Winemaking Simulator, premiera wersji dla PC odbyła się 13 maja 2021 r. (na Steamie, Stadii, Epic Games Store oraz GOG-u). Teraz symulator sadzenia winogron i winobrania dostępny jest w przedsprzedaży i wkrótce zagości na ekranach smartfonów z Androidem oraz iOS.

Nie znamy jeszcze dokładnej premiery, jednak studio Broken Arms Games obiecuje nam, że do symulatora własnej winnicy zaprosi nas niebawem, a przygotowania w sezonie jesiennym trunków z własną etykieta będzie można dokonać już niebawem. Symulator pracy winiarza i wyzwania związane z budowanie biznesu opartego na fermentowanych winogronach powstał na bazie luźnych doświadczeń Yvesa Hohlera (głównego projektanta gry i współzałożyciela Broken Arms Games), będącego zarówno profesjonalistą z branży gier wideo, jak i przejmującego rodzinny biznes winiarski, po uprzednim studiowaniu enologii. Hundred Days jest więc wynikową pasji do przemysłu winiarskiego i zamiłowania do gier.

W Hundred Days gracze nauczą się tradycyjnego zarządzania czasem i zasobami, gracze będą musieli dokonywać wyborów we własnej winnicy organizując kluczowe zadania przy ograniczonej przestrzeni, prezentowanej w rzucie izometrycznym. W roli właściciela winnicy odkryjemy, że nasze wybory mają znaczenie, które w połączeniu z czynnikami zewnętrznymi wpływają na reputację i dochody.

Obok nauki poszczególnych etapów, czynników i elementów produkcji wina zadbamy o uprawę winorośli, poznając jakość gleby i zwracając uwagę na zmiany pogody. Będziemy przycinać, nawozić i zbierać plony. Gra da nam też pole do eksperymentów z nowoczesnymi technikami i narzędziami winiarskimi, jednak to do nas będzie należało zachowanie równowagi pomiędzy umiejętnościami a sztuką uprawy i przetwarzania zbiorów. Sporego nakładu pracy będzie również wymagało budowanie strategii sprzedaży oraz własnej reputacji, popartej marketingowym know-how. Uwzględniono kilka trybów rozgrywki, które umożliwiają przeprowadzenie krótszych lub bardziej pochłaniających czas partii. Sam tytuł gry wziął się z przybliżonego okresu życia liści winogron.