Po Puszce Pandory oraz tłumaczeniu Amiga in Pixels Chrisa Wilkinsa – trzecia kampania crowdfundingowa w wykonaniu firmy Idea Ahead osiągnęła podstawowy cel (wynoszący 75 000 zł) w osiem godzin od startu.

I to startu z drobnymi problemami, bo wyraźnie serwis wspieram.to nie był przygotowany na tak duże zainteresowanie książką o C64, reagując od czasu do czasu komunikatem błędu 502…

Dla przypomnienia: Puszka Pandory osiągnęła 242% normy (z kwotą zbiórki 109 333 zł), Historia Amigi Piksel po Pikselu – 497% normy (223 791 zł zebrane – w swojej kategorii akcja pobiła dotychczasowy rekord). Teraz – zaledwie kilka godzin wystarczyło na zrealizowanie podstawowego celu kampanii Commodore 64 Piksel po Pikselu.

Polskie, uzupełnione wydanie The Story of Commodore 64 in Pixels autorstwa Chrisa Wilkinsa, to tłumaczenie książki, która pierwotnie ukazała się na rynku brytyjskim. Na około 300 stronach przedstawione zostały najbardziej popularne i ikoniczne gry na komputer Commodore 64. Każdej z nich poświęcono pełną rozkładówkę z tekstem i wybranymi screenami. Trzydziestu wybitnych twórców dzieli się wspomnieniami na temat tworzenia gier i programów na tę legendarną platformę. Polskie wydanie Historii Commodore 64 Piksel po Pikselu będzie uzupełnione o materiały o polskich grach, twórcach i przedstawicielach lokalnej demosceny.

Celem akcji jest sfinansowanie wydania Historii Commodore 64 Piksel po Pikselu na rynku polskim. Pozyskane środki zostaną wykorzystane przede wszystkim na pokrycie kosztów licencji na publikację, profesjonalne tłumaczenie i korektę treści, staranny skład DTP i przygotowanie do druku oraz samą produkcję książki w najwyższej jakości.

Przy okazji zbiórki crowdfundingowej powstaną dodatkowe materiały kolekcjonerskie, wśród nich światowa premiera gry Robot Jet Action oraz reedycja gry Eternal (na kasetach audio), płyta CD Better Than Reality LukHasha, komiks Niebezpieczny Ryszard. Klątwa Amazonii, do którego scenariusz napisał Bartek Kluska, a rysunki dostarczył Tomek Kleszcz, dyskietki i cartridge z najlepszymi klasycznymi i nowymi grami na C64, t-shirty, czapeczki, a także wykonana specjalnie na potrzeby akcji figurka Rockforda z gry Boulder Dash w mocno limitowanym, numerowanym nakładzie.

Kolejnym progiem akcji jest kwota 90 000 PLN. Po jej osiągnięciu każdy wspierający projekt na kwotę co najmniej 80 PLN otrzyma gratis specjalne, drukowane wydawnictwo Commodore 64 w Pixelu. Zebrane zostaną najlepsze materiały związane z tematyką komputera, które ukazały się na przestrzeni ostatnich lat na łamach magazynu Pixel.

Wydawcą książki Historia Commodore 64 Piksel po Pikselu jest Idea Ahead, organizator corocznego Festiwalu Gier Pixel Heaven, a także właściciel magazynów Pixel i PSX Extreme oraz bloga www.pixelpost.pl. Doświadczenie wydawnicze to także zakończone sukcesem projekty crowdfundingowe takie jak Wielka Księga Gier, Komiks Dla Pixela 64+ czy reedycja pierwszej polskie gry komputerowej Puszka Pandory oraz wydanie Historii Amigi Piksel po Pikselu.

Aktualizacja: W ciągu pierwszych 12 godzin kampanii w serwisie wspieram.to na książki Historia Commodore 64 Piksel po Pikselu zebrano 109 000 zł.