Studio deweloperskie T-REX, założone przez Austina Dixona, zaproponuje nam wkrótce swój debiutancki projekt nawiązujący do ery konsol kieszonkowych – skradankę akcji z elementami logicznymi, rozgrywającą się w 1467 roku w feudalnej Japonii.
Na graczy czeka ponad dziesięciogodzinna opowieść o wojnie Onin i rodzinie Hiro – tytułowego bohatera gry – ukazana w czterokolorowym stylu graficznym rodem z Game Boy’a. Naszym zadaniem w Hiro’s Escape będzie odnalezienie bliskich po tym, jak zostają rodzieleni podczas konfliktu zbrojnego. Aby tego dokonać przyjdzie nam poznać trzy regiony otaczające Kioto: bujny las Higashiyama, krętą rzekę Takano i opanowaną świątynię buddyjską Sanzen-in. Jednak nie będzie to łatwa misja, bo na naszej drodze staną okrutni strażnicy z klanu Yamana. Przemkniemy wtedy obok nich, pokonamy w walce lub zwabimy w pułapkę, chcąc przeniknąć przez rozrastające się terytorium bezwzględnego klanu i odszukać członków naszej rodziny.
„Naprawdę trudno jest uzyskać dużą głębię i charakter przy użyciu tylko czterech kolorów, ale jedną z gier, które zrobiły to najlepiej z tamtej epoki, jest Star Ocean: Blue Sphere. Szalone jest to, że sprite’y postaci podczas bitwy zostały wykonane tylko w trzech kolorach, a mimo to emanowały tak silnym charakterem. To dla mnie wielka inspiracja.” – Austin Dixon, projektant Hiro’s Escape
Hiro’s Escape ma ukazać się w lutym 2022 roku na komputerach PC. Więcej informacji o zapowiedzianym tytule można znaleźć na oficjalnej stronie Steam. Studio T-REX planuje w przyszłości wydanie gry na konsoli Nintendo Switch.