Przygodowa gra akcji 2D, w której fabuła toczy się pod koniec XVII wieku na terenie Heidelbergu, zaprojektowana przez studio Andrade Games.
Historia przenosi nas do 1693 roku, gdy Francja dowodzona przez wybitnego Ludwika XIV walczy z Wielkim Sojuszem. Ludwik XIV, nazywany także Królem Słońca, pragnie pławić się w chwale, nawet kosztem życia swoich podwładnych. Nie przypuszczał jednak, że wyłaniający się z popiołów jego nieślubny krewny – Król Księżyca, z pomocą diabelskiej nauki zbuduje armię nieumarłych szukających zemsty na królu, który zażyczył ich śmierci. Wcielając się w najodważniejszego muszkietera, spróbujemy zatrzymać zbliżające się zaćmienie, zanim pochłonie ono Słońce. W trakcie przeczesywania ponad 20 szczegółowo opracowanych poziomów stoczymy pojedynki z ogromną liczbą ręcznie stworzonych antagonistów (wszędobylskie ghule, potwory i zombie), a ponadto wymagającymi bossami inspirowanymi prawdziwymi postaciami historycznymi. Do eliminacji przeciwników użyjemy muszkietu – potężnej broni dystansowej (z koniecznością jej przeładowania po każdym strzale) oraz rapiera, chroniącego przed walką w zwarciu. Klasyczna, dwuwymiarowa przygodówka akcji zaprowadzi nas w autentyczne miejsca, umożliwiając poznanie historycznych person z tamtego okresu, a animowane przerywniki filmowe dostarczą niezbędnych informacji i pożytecznej wiedzy w dążeniu do celu unicestwienia Króla Księżyca.
„Cechą, nad którą pracowaliśmy najdłużej był muszkiet. Musieliśmy zanurzyć się i naprawdę zrozumieć XVII wiek, aby przekształcić historyczne zasady działania wczesnej broni prochowej w realną mechanikę rozgrywki. Spędziliśmy dużo czasu odwiedzając muzea i przeglądając książki, aby gra była jak najbardziej autentyczna.” – Sebastian de Andrade i Guido Kühn, twórcy Heidelberg 1693
Data premiery Heidelberg 1693 została zaplanowana na 21 maja 2021 roku na komputerach PC (Steam). W późniejszym, nieokreślonym terminie, gra pojawić ma się także na konsolach PlayStation 4 i Nintendo Switch.