…a gra pierwszego dnia została ufundowana. Co w praktyce oznacza, że oswajanie smoków i budowanie własnej osady (ze smokami) oraz podboje (na grzbietach smoków) wciąż są w modzie. Nie wiemy jeszcze, czy przewidziano jakieś lochy, ale smoków będzie w tej grze nadmiar!

Oto jedna z najszybszych kampanii na Kickstarterze, która wprawdzie przewidziana została na miesiąc (potrwa do 24 marca 2022 r.), ale pierwszy próg (10 000 euro) osiągnęła w mniej niż dobę. Symulator i city builder w jednym z wyraźnym nastawieniem na magię i smoki oraz wychowanie smoków okazał się na tyle atrakcyjnym tematem, że gracze szybko porzucili inne gry o smokach, by wypatrywać Guild of Dragons. Jakie atrakcje przewiduje zapowiedziana gra? Zaczniemy od wybudowania osady, w której ludzie i smoki żyją w kooperacji – są naszymi towarzyszami, a zadaniem gracza będzie oswajanie i wychowywanie latających gadów. W Guild of Dragons będziemy mogli grać obserwując rozgrywkę z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby, natomiast w trakcie rozbudowy miasta przejdziemy do planowania z widokiem z lotu ptaka. Autorzy gry obiecują także duże zróżnicowanie budynków i łańcuchów produkcyjnych oraz eksploracje kilku biomów, ochronę rzadkich zasobów przed potworami (oczywiście przy wsparciu smoków), handel z kupcami, uprawy na farmie (by wykarmić ludzi i smoki), wykopki i rzemiosło (a więc jednak będą lochy!) i realizację wyznaczonych zadań – w tym także obocznych i to w otwartym świecie. Do tego wszystkiego – zróżnicowane wyzwania, cztery kolory magii i wpływ naszych decyzji na zadowolenie (lub niezadowolenie) mieszczan. Warto pamiętać, że plony nie rosną przez cały rok, a w Guild of Dragons uwzględniono cykl dnia i nocy (z dynamicznym oświetleniem) oraz pory roku.

Wersję alfa Guild of Dragons przewidziano na wrześień 2022 roku. Beta pojawi się w lutym 2023 r., natomiast we wczesnym dostępie na Steamie gra ma debiutować we wrześniu 2023 r.