Rockstar Games pokazuje na zwiastunie, jak zmienił się świat trylogii GTA III + Vice City + San Andreas pod wpływem Unreal Engine, światła, wyższej rozdzielczości i zmodyfikowanego sterowania.
W podróż do Liberty City, Vice City i San Andreas wyruszymy już 11 listopada i to jednocześnie na PC (z obowiązkowym Rockstar Game Launcherem), PlayStation 4, Playstation 5, Nintendow Switch, Xboksie One oraz Xboxach Series S i X. Wrócimy więc do tego epickiego wykonywania misji w trzech pokaźnych miastach, ale w oprawie bardziej przystającej współczesnym możliwościom konsol i PC. Na 11 listopada zapowiedziano cyfrowe edycje, które będą dostępne w PlayStation Store, Microsoft Store (Xbox), Nintendo eShop i Rockstar Games Launcherze. Grand Theft Auto III – The Definitive Edition będzie dostępne na PlayStation Now od 7 grudnia, natomiast Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edition w Xbox Game Pass debiutuje 11 listopada. Fizyczne premiery pudełkowych edycji dla Xboxów, Switcha i PlayStation 4 przewidziano na 7 grudnia.
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition debiutuje z unowocześnionym sterowaniem, zbliżonym do GTA V (ze zmianami w zakresie celowania, namierzania, koła broni, stacji radiowych, minimapy z nawigacją i punktami trasy do miejsc docelowych), poprawkami wizualnymi, wyższą rozdzielczością, lepiej odwzorowanym światem, przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnej estetyki. Wersja dla Nintendo Switch zawiera również opcję celowania za pomocą żyroskopu, przybliżanie, przesuwanie i wybór menu na ekranie dotykowym. W przypadku PC – zadbano o obsługę NVIDIA DLSSS oraz dodatkowe, nowe osiągnięcia za pośrednictwem Rockstar Games Social Club.
Dodatkowe ulepszenia obejmują przebudowany system oświetlenia; ulepszone cienie, zmiany w zakresie symulacji zjawisk pogodowych i odbicia, poprawione modele postaci i pojazdów wraz z nowymi teksturami w wyższej rozdzielczości na budynkach, broni, drogach i wnętrzach. Rockstar Games przewiduje również niespodzianki z okazji 20. rocznicy Grand Theft Auto III w GTA Online.