Nie trzeba sięgać daleko w przyszłość, by zobaczyć pierwsze gry, opracowane niemal w całości przez algorytmy sztucznej inteligencji.

Właściwie – już dziś możemy zobaczyć grę stworzoną przez człowieka, który zadał sobie trud, by połączyć elementy wygenerowane przez progamy. Generated Adventure to przygodówka point and click stworzona przez Luden.io, który poskładał w jedną całość grafiki Midjourney, muzykę wygenerowaną przez Aiva i historyjkę oraz dialogi napisane przez ChatGPT. Wszystko to na silniku Defold. W efekcie dostajemy historyjkę fantasy, ze statyczną grafiką w rzucie izometrycznym, w której cała zabawa polega na wykonywaniu zleceń NPC-ów i zbieraniu przedmiotów, które nam wskażą. Autor tej produkcji, w którą zaangażowane zostały najtęższe, dostępne publiczne sieci neuronowe obiecuje nam wkrótce wpis, opowiadający o tym, jak poskładać wszystkie elementy wygenerowane przez SI w jedną, działającą całość.

PS Jak na razie mamy potworka ze szczątkową fabułą i grafiką przypominającą dawnego Cadavera, grą, w której zabawa wiąże się z bieganiem i ziewaniem po między kolejnymi zleceniami, ale jak tak dalej pójdzie – możemy spodziewać się wielu podobnych produkcji, do który wykonania programiści zatrudnią algorytmy. Oby wypełnionych lepszymi pomysłami.