Klimatyczny zwiastun równie niezwykłej (miejmy nadzieję) gry fabularnej, osadzonej w świecie filmowego Blade Runnera zapowiadają twórcy Alien RPG.

Wypełnione neonami uliczki LA ożyją ponownie w naszych umysłach i grze RPG, która sięga po niezapomniany świat kultowego Blade Runnera z 1982 roku. Papierowego RPG-a ujrzymy dopiero w 2022 roku, ale już warto przygotować się na sesję (na przykład układając playlistę z utworów Vangelisa).

Głównym projektantem Blade Runner RPG zostanie Tomas Härenstam (współzałożyciel Free League i główny projektant gry Alien RPG), scenografią zajmie się Joe LeFavi (producent Blade Runner: Enhanced Edition z Nightdive Studios), oprawę graficzną stworzy Martin Grip (również odpowiedzialnemu za Alien RPG). Oficjalna gra RPG Blade Runner przeniesie graczy na neonowe ulice Los Angeles w roli łowców androidów lub replikantów o różnych specjalnościach, osobowościach i wspomnieniach. Przygodę rozpoczniemy w 2037 roku, wkrótce po debiucie replikantów Nexus-9.

„Ważne jest dla nas, aby w pełni uchwycić doświadczenie i motywy Blade Runnera ze wszystkich perspektyw – nawet miasta. Jednym z najbardziej fascynujących elementów  w Blade Runnerze jest samo Los Angeles i chcemy, aby LA działało i reagowało inaczej w zależności od twojej postaci, specjalizacji i agendy. Jednak niezależnie od tego, kim jesteś, zawsze pozostaniesz przede wszystkim Blade Runnerem – najlepszym outsiderem, który samotnie porusza się w złożonym mieście i systemie, gdzie każdy może być zagrożeniem i nie ma wyboru bez kompromisów i konsekwencji.” – Tomas Härenstam, główny projektant gry

Blade Runner RPG i zaplanowana linia przyszłych rozszerzeń mają podnieść poprzeczkę rozgrywki o charakterze detektywistycznym w planszowych grach RPG, dając graczom szereg narzędzi do rozwiązywania spraw, które wykraczają poza eliminację replikantów. Poza główną rozgrywką, gra zarówno w scenerii, jak i mechanice będzie prezentować kluczowe motywy Blade Runner – akcję science-fiction, korporacyjne intrygi, egzystencjalne dramaty postaci i konflikty moralne, które zachęcają do odgrywania ról i rzucają wyzwanie graczom w zakresie kwestionowania rozkazów, empatii dla przeciwników, trudne rozmowy o wysoką stawkę i długotrwałych konsekwencji wyborów.

„Łatwo jest zostać zahipnotyzowanym siorbaniem makaronu, wypełniony strzałami blasterów, neonowy spektaklem, ale Blade Runner to zmodernizowany, wielowarstwowy świat, w swej istocie będący sugestywnym dramatem ludzkim. W klasycznym ujęciu noir nigdy nie boi się rzucać wyzwania zwykłym ludziom, aby dokonywali oni zaskakujących i poświęceń, naprawdę zagłębiając się w tą ciemną, moralną szarość. Właśnie dlatego Blade Runner nadal wywiera tak wyraźny wpływ na popkulturę – nie tylko ze względu na swoją kultową wizję przyszłości, ale także ze względu na tematykę oraz dążenie i przetrwanie ludzkości w sercu science fiction w najlepszym wydaniu.” – Joe LeFavi, CEO of Genuine Entertainment