Studio CookieByte Entertainent nad swoją kolorową strategią taktyczna pracuje od 2016 roku. W zeszłym roku mogliśmy ruszyć do boju na PC (GOG oraz Steam), teraz Fort Triumph (za sprawą wydawcy, All in! Games) wkracza na ekrany konsol do gier – Switcha, PlayStation 4 i Xboxa One. Doliczając kompatybilność wsteczną – będziemy mogli także zagrać na PlayStation 5 i Xboksach Series S ora X.

Jednocześnie, wraz z premiera konsolowej edycji strategii – na Steamie i GOG-u możemy liczyć na konkretne przeceny. Jeszcze w tym miesiącu Fort Triumph zawita do Epic Games Store.

Fort Triumph to wymagająca i nasycona humorem strategia fantasy. Twórcy definiują rozgrywkę jako połączenie XCOM-a z Heroes of Might and Magic plus interakcje z otoczeniem. Zabawa sprowadza się więc do odkrywania świata, rozbudowy miasta, poszukiwania artefaktów, rozwoju bohaterów oraz udziału potyczek wspieranych przez symulację fizyki.

„Studio CookieByte Entertainment stworzyło wspaniałą turową grę taktyczną, która gładko miesza klasyczne inspiracje nie tracąc przy tym na oryginalności. Rozgrywka w Fort Triumph doskonale sprawdza się na konsolach, gdzie po tytuł mogą sięgnąć gracze o różnym poziomie umiejętności, a humorystyczna i lekka atmosfera oraz dowcipna fabuła dodatkowo podkreślają przystępność gry.” –  Piotr Żygadło, prezes All in! Games

Fort Triumph oferuje cztery frakcje i klasy, każda z nich buduje własne bazy, zbieraj surowce i podlega żmudnemu kształceniu nowych umiejętności. Bohaterowie skazani są na zdobywanie nowych cech i umiejętności międzyklasowych, co daje szanse na stworzenie niepowtarzalnych postaci. Mapy w grze są generowane proceduralnie, więc każda z podejmowanych bitew będzie miała nieco inny przebieg, na który wpływa m.in. ukształtowanie terenu. Uwzględniono opcję rozgrywek ze znajomymi w lokalnym trybie multiplayer. Muzykę do gry skomponował nagradzany kompozytor Marco Valerio Antonini.

„Jesteśmy ogromnymi fanami gier turowych. Pomyśleliśmy więc, że oddamy im hołd w najlepszym możliwym stylu – łącząc elementy strategiczne z XCOM-a oraz najbardziej rozpoznawalne elementy Heroes of Might and Magic. Chcieliśmy stworzyć grę indie, która będzie jednocześnie przyjemna i przystępna, ale zarazem wciągająca swoją głębią. Bazując na klasykach, chcieliśmy pchnąć rozgrywkę o krok dalej, dodając nowe elementy strategiczne i taktyczne, które gracz ma ciągle okazję doświadczać – przy przeglądaniu map, zarządzaniu zasobami, bohaterami oraz interakcjami z otoczeniem.” – Adam Zeira, prezes CookieByte Entertainment.