Jeśli jednoosobowe, czeskie studio porywa się na projekt inspirowany No Man’s Sky, to niewątpliwie dzieje się coś ciekawego. Rendlike wraz z Joystick Ventures zamierzają zabrać nas w podróż przez planetę Karamel, z piksleartowym rozmachem otwartego na eksplorację świata oraz Vixem w roli głównego bohatera (hybrydą lisa i człowieka).
Vix to pechowy mechanik kosmiczny, który rozbija się na tajemniczej planecie, gdzie narzędzia są zakazane. Wraz ze swoim towarzyszem Tin – czyli skrzynką z narzędziami podróżują po planecie Karamel, odkrywając skrytki pozostawione przez piratów, naprawiając przyjazne sprzęty gospodarstwa domowego i próbując lokalnych przysmaków. Na Steamie w tę podróż wyruszymy 31 marca 2022 r.
Podsumujmy: poskładana z pikseli oprawa graficzna z widokiem top down, otwarty świat sci-fi, antropomorficzny lis w rolo głównego bohatera – Vixa, który ma nawyk naprawiania przedmiotów. Pechowe lądowanie na planecie, gdzie narzędzia są zakazane. I niezawodna skrzynka narzędziowej Tin w roli towarzysza międzygwiezdnych podróży. Brzmi wystarczająco abstrakcyjnie, by uznać, że obok nurcie charakterystycznym dla czeskiego kina co podobnego dzieje się w dziedzinie gier. Eksploracja, łamigłówki, naprawianie przedmiotów (od inteligentnych urządzeń kuchennych, po gigantyczne mechy), a ponad wszystko cały wszechświat do naprawienia. W sumie mamy tu do czynienia ze specjalistą od naprawiania wszech świata, a więc pośrednio bohaterem ratującym całą galaktykę. Jaroslav Meloun wspomina, że inspirował się No Man’s Sky, acz efekt końcowy jest zupełnie inny niż w grze Hello Games. W grze każda chwila eksploracji ma być okazją do zabawy, bo planetę będziemy przemierzać na skuterze lub pieszo, odkrywając punkty orientacyjne (i sekretne miejsca) i słuchając chiptune’ów, a wieczorami przesiadując przy ognisku i spoglądając w rozgwieżdżone (pikselami) niebo. Naprawiane maszyny ponoć mają własną osobowość, więc trzeba będzie pamiętać o wykorzystaniu odpowiednich, często niekonwencjonalnych narzędzi. Oprócz naprawiania sprzętów postaramy się też zadbać o poprawienie relacji NPC-ów, zażegnanie sporów pomiędzy planetarnymi frakcjami i poskładanie z części innych tajemnic Karamel. Będzie też niejedna okazja do zdobycia przy ognisku przyjaciół, zjedzenia pysznych posiłków i zdobycia cennych wskazówek. Dodajmy, że Jaroslav (właściciel studia Rendlike) przysiągł sobie, że nigdy nie będzie tworzył brutalnych gier, a jego projekty będą promować życzliwość i przyjaźń.