Gdzie dwóch się kłóci o przydatność gogli VR w grach, tam trzeci kupuje Beat Sabera. Amerykańska korporacja Facebook, właściciel gogli Oculus właśnie zakupił studio Beat Games https://beatsaber.com odpowiedzialne za stworzenie przebojowego Beat Sabera – czyli (w ogromnym uproszczeniu) czegoś w stylu Just Dance połączonego z gwiezdnowojennym machaniem mieczem świetlnym w rytm muzyki w wirtualnej rzeczywistości. Beat Saber już w połowie tego roku sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy, co w pewnym stopniu zaprzecza nikłej popularności VR.
Owszem Oculus występując w podwójnej roli – producenta sprzętu do VR oraz platformy przeznaczonej do wykorzystania w nowych społecznościowych serwisach VR Facebooka (zobacz Horizon) stoi na rozdrożu, pomiędzy firmą tworzącą sprzęt i poszukującą atrakcyjnych form wykorzystania gogli. Biorąc pod uwagę popularność Beat Sabera – przejęcie Beat Games było dla Oculusa i Facebooka oczywistym rozwiązaniem. Nie oznacza to jednak, że Beat Games wstrzyma prace nad Beat Saberem – obiecany tryb 360° Levels zobaczymy już w grudniu. Obawy może budzić jednak jedno – swoboda twórca graczy i modderów, tworzących do tej pory własne poziomy do Beat Sabera. Oby nie skończyło się na czystce. Pełna notka na blogu Oculusa do przeczytania w tym miejscu.