Mimo, że w świecie graczy dało się miejscami zaobserwować niechęć do amerykańskiego giganta po otwarciu przezeń własnego sklepu, koniec końców pierwszy rok jego działalności wypadł dla Epic Games na tyle dobrze, że firma postanowiła pochwalić się liczbami i zapowiedzieć swoje plany na rok bieżący.

Na początek być może najważniejszy parametr – użytkownicy sklepu Epic wydali w nim od początku jego istnienia aż 680 milionów dolarów z czego 251 milionów (ponad 36%) to przychody przyniesione przez gry innych wydawców. A zatem jak widać nie samym Fortnite Epic stoi, a klientów wcale nie brakuje.

Firma poinformowała również, które tytuły cieszyły się największą popularnością. Znajdziemy wśród nich sporo gier, cechujących się powszechnym uznaniem, a także… czasową pecetową ekskluzywnością w sklepie Epic. Obecność na liście takich produkcji jak Metro Exodus, Control, The Outer Worlds, czy Borderlands 3 świadczy o tym, że strategia wykupywania tytułów na wyłączność zdała egzamin.

Nie dziwi zatem fakt, że Epic nie zamierza zmieniać swojego podejścia, ani zmniejszać tempa. Mimo, że pierwotny plan zakładał rozdawanie darmowych gier co tydzień jedynie do końca roku 2019, amerykanie przedłużają tę praktykę także na rok 2020. Ujawniono również kilka nadchodzących tytułów, które będą dostępne na PC ekskluzywnie w sklepie Epic – Magic: The Gathering Arena, Predator: Hunting Grounds, Auto Chess, Rogue Company oraz Godfall.

Po więcej szczegółów zapraszamy na oficjalną stronę sklepu.