Mechanizmy z gier często przenikają do naszego życia – w Chinach zabawa w ubieranie kociaków przerodziła się w ciekawe rozwiązanie dla klientów, poszukujących okazji do zdobycia kuponów zniżkowych Taobao i JD.com. I przy okazji zachętą do realizacji większych zamówień.

Dzień Singla (Singli) obchodzony w Chinach 11 listopada (dokładnie tego samego dnia, gdy my okazujemy swój patriotyzm) dla Chińczyków to święto komercji, promocji i wyprzedaży . Coś w rodzaju czarnego czwartku. Nie jest żadną tajemnicą, że aplikacje na smartfony, które „usprawniają” nasze zakupy w sklepach internetowych lub stacjonarnych służą sprzedawcom do zwiększania obrotów poprzez skutecznie wymierzone w nas promocje. Na chińskich platformach sprzedażowych jednym z elementów są kupony, redukujące ceny towarów. Teraz, do tego sprzedażowego uniwersum dochodzi jeszcze jeden element – zabawa w kociaki, współgrająca z serwisami Taobao (należący do Alibaby) i JD.com – w tym przypadku – za grę i ubieranie wirtualnych kotków można po prosty zdobyć kupony, by zyskać więcej. Co oznacza więcej czasu spędzanego na graniu (kilka godzin dziennie: ubieranie i zabawa z wirtualnym stworzeniem), namawianie przyjaciół do zabawy drużynowej i udostępnianie swoich osiągnięć, by mnożyć słodziaki… Cóż. A po odpowiednim levelovaniu kociaka można nagrodzić się zakupami ze zniżką. Czekamy na zalew wirtualnych zwierzątek do wykarmienia i w naszym kraju. Też pewnie chętnie zdobędziemy kilka kuponów… a my chyba możemy powoli szykować się na epokę, w której casualowe gry są stałym elementem e-commerce.