Spośród gier, które zasłużyły na natychmiastowy remaster w formie dostosowanej do współczesnych warunków Dungeon Master powinien być na szczycie listy zadań do zrealizowania, tuż obok Eye of Beholder, Black Crypt i kilku innych dungeon crawlerów.

Popularność serii Legend of Grimrock dowodzi, że zapotrzebowanie na gry z tego gatunku wciąż istnieje, a specyficzna mechanika walki w czasie rzeczywistym, prowadzonej na siatce z pól – w dalszym ciągu stanowi pewien wyróżnik dla gatunku grid based dungeon crawler. Matka gatunku – Dungeon Master – oczywiście doczekała się remake’ów, w tym zrealizowanego na silniku Legend of Grimrock Back into the Dungeon. Jednak wciąż w obszarze marzeń podróżujących po podziemiach pozostaje prawdziwy remaster, korzystający w pełni z cech współczesnych PC i konsol do gier. Z ray tracingiem, globalnym oświetleniem (tuneli), migoczącym światłem pochodni, rozbłyskami od magicznych kul ognistych i innych czarów. Pretekstem do napisania tego „listu wspominkowo-nostalgicznego” do dungeon crawlerów jest poniższej prezentowane kilkadziesiąt klatek, które obrazują jak mógłby wyglądać Dungeon Master zrealizowany na Unreal Engine 5. Zdecydowanie chętnie zanurzyłbym się raz jeszcze w te pokryte mrokiem i zwłokami pokonanych potworów podziemia.