Sukcesywnie studio Shiro Games karmi nas wiedzą o stronach konfliktu w najnowszej gry osadzonej w uniwersum Diuny Franka Herberta. Tym razem możemy przyjrzeć się z bliska Przemytnikom, przedsiębiorczym mieszkańcom Arrakis, niezależnym od Harkonnenów i Atrydów.

Handel przyprawą nie zawsze przebiega oficjalnymi drogami (jak przykazało KHOAM) – niekiedy podziemie przemytnicze może rozwinąć się w potęgę gospodarczą. Tak stało się z Przemytnikami, którzy w Dune: Spice Wars zarządzają własnym terytorium, dysponują siłą zbrojną oraz wpływami politycznymi. Ich agenci maczają palce w interesach każdej planety, wpływając na handel i politykę na całym świecie. Ostatecznym, tajemnym celem Przemytników jest zbudowanie własnego domu (rodu) Landsraad.

Wśród postaci przynależących do Przemytników poznamy Esmara Tueka, szanowanego wśród mieszkańców Arrakis. Na początku wojny o przyprawy toczącej się pomiędzy poszczególnymi rodami, Esmer Tuek zjednoczył siły Przemytników, by bronić swoje interesy na piaszczystej planecie. Esmar zręcznie posługuje się szpiegami, powiązanym z Fremenami, Gildią Kosmiczną i domem Landsraadów. Wie, kiedy być twardym wobec swoich pracowników i zawsze szanuje zawierane umowu. Jego ludzie są lojalni wobec jego złota, ale także doceniają jego umiejętności biznesowe.

Esmar Tuek zadbał o stworzenie Rady Przemytników – lojalność doradców została wielokrotnie przetestowana przez lata przestępczej działalności. Wszyscy jej członkowie są niezawodnymi profesjonalistami, którzy znają swoje rzemiosło na wylot. Drisq to lojalny kwatermistrz Esmara. Zajmuje się logistyką większości jego operacji przemytniczych. Zarządza też całą siecią szpiegów Siczy Tuek. Staban Tuek, syn Esmara, ma wrodzone wyczucie układów politycznych na Arrakis. Jest cennym wsparciem przez powiązania w Landsraad, a jego głębokie kieszenie przydają się do wpływania na decyzje Rady. Bannerjee jest szefem bezpieczeństwa przedsięwzięć Esmara. Wie wszystko o najniebezpieczniejszych osobach przestępczego półświatka, twardą ręką utrzymuje lojalność swoich podwadnych. Lingar Bewt specjalizuje się w handlu wodą. Jego kontrola nad tym ważnym zasobem przekłada się na duży autorytet w wioskach Pan i Graben.

Przemytnicy zaczynają swoją kampanię w pobliżu regionu polarnego, prawdopodobnie wcześnie napotykając inne frakcje. Na szczęście na ich korzyć przemawiają wyjątkowe zdolności do infiltracji wiosek przeciwników, korzystania cudzej infrastruktury, co przekłada się na zwiększanie obszaru działania na Arrakis. Przewagę daje im również możliwość handlu wodą dostępną w regionie polarnym. We wszystkich aspektach swojego rozwoju przemytnicy są specjalistami w optymalizacji operacji ekonomicznych. Pasożytując na rozwoju swoich sąsiadów, rozwijając swoje podziemne interesy. Słyną z szybkiego i drobiazgowego plądrowania nawet najmniejszych bogactw Arrakis.

Na polu bitwy i podczas walk Przemytnicy mogą okazać się jedną z najskuteczniejszych frakcji podczas długotrwałych bitew na neutralnych terytoriach. Pośród ich unikalnych jednostek odnajdziemy m.in.: Padlinożerców – skutecznych zabójców, atakujących słabe jednostki, Niszczycieki, wykorzystujących do walki broń chemiczną, Zwiadowców, czyli zabójczo skutecznych strzelców wyposażonych w zmodyfikowane karabiny snajperskie o największym zasięgu na Arrakis oraz kamuflaż sprawdzający się podczas pogromu wycofujących się jednostek. Do dyspozycji Przemytników dostępna jest też Wolna Kompania złożona z najsłynniejszych zabójców i łowców nagród w Imperium, wyposażonych w podwójne miecze i imponujący sprzęt do ukrywania się. Dodatkowo Przemytnicy posługują się również Dronami bojowymi – autonomicznymi, zwinnymi jednostkami wspierającymi oddziały.

Dune: Spice Wars ukaże się w 2022 roku na PC.