W trakcie ostatniego podcastu Play, Watch, Listen – w którym wziął udział były pracownik IGN Alanah Pearce, kompozytor Austin Wintory, deweloper Mike Bithell i słynny voice actor Troy Baker (m.in. głos Joela w serii The Last of Us) – mogliśmy usłyszeć o kilku bardzo ciekawych funkcjach DualSense, czyli najnowszego kontrolera PlayStation 5.

Pod koniec podcastu opowiadano o tym, jak muzyka i efekty dźwiękowe są przenoszone z prawdziwego świata do środowiska w grze. Nowy silnik ma zapewnić dźwięk każdej pojedynczej kropli deszczu, co zupełnie zindywidualizuje dotychczasowe doświadczenia. Co więcej, dość enigmatycznie jak dotąd wspominany haptyczny mechanizm DualSense ma umożliwić graczowi odczucie deszczowych opadów, a być może także innych efektów pogodowych.

Doniesienia te może nie stanowią jakiejś rewolucji, jednak w przeciwieństwie do lwiej części puszczanych w obieg informacji mamy jako takie potwierdzenie, że przynajmniej część deweloperów używało – albo chociaż widziało – kontroler, otrzymując faktyczne informacje, jak rzeczony system haptyczny będzie mniej więcej działać. Więcej możemy dowiedzieć się w czerwcu – bo właśnie ten okres niektórzy nieśmiało wskazują na prezentację samej konsoli PS5.